Gå till innehåll

Sebastians 350L hörnkar


Mrbw

Rekommenderade inlägg

Har nu gjort om mitt 350l malawiakvarium till ett saltvattensakvarium.

Fortfarande lite saker som ska fixas, ska dra om sladdarna så de inte hänger igenom vattnet, sanden ska rättas till, det ska i mer koraller, ska skaffa mera t5 rör, ska i med ca 20L vatten till som blandas just nu, etc.etc.

Det mesta i akvariet är från mitt gamla 100L akvarium.

Men det har varit igång ett tag nu, och så här ser det ut just nu iallafall.

post-5247-14468922686327_thumb.jpg

post-5247-14468922686584_thumb.jpg

post-5247-14468922686791_thumb.jpg

post-5247-14468922686983_thumb.jpg

post-5247-14468922687175_thumb.jpg

post-5247-14468922687356_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut att vara en bra start :) Tycker det var ett bra val att ersätta cikliderna med lite " Salta" fiskar :smiley20:

Ja, det är en stor skilnad på salt och söt och har man väll börjat med salt är det lätt att fastna i "salt träsket." :)

Hörnkar blir mer o mer populärt tycker jag sen jag la ner mitt ;) Ser ut som en bra start på karet men mycket algbetande firrar :)

Din tråd om ditt hörnkar är en av de trådarna man läst igenom innan man gjorde om till salt för inspiration. Ja, kirurger har blivit lite av en favorit för mig. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Helt en hel del med akvariet, ny skummare, nytt lyse, lite fler koraller och nån till fisk.

Har en hel del partiklar i vattnet dock, något som har något bra tips om hur man kan få bort det? Har en MCE 600, och finns ett litet fack i den, någon som vet fall det går bra att lägga något slags filtervadd eller dylikt där?

post-5247-1446892399524_thumb.jpg

(Rätt gammal bild)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Rostratusen är en fin firre men kan vara svår att hålla. :) Har du haft den länge?

Angående filtervadd så ska du inte använda det, samlar bara nitrat. Rekommenderar hellre uv-c eller ozon.

/André

Rostratusen har jag haft sedan 5-6 månader tillbaka och alltid varit pigg på att äta, och leta bland stenarna. :)

All right, tack så mycket för svar, tur jag inte började använda filtervadd.

Mvh Sebastian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rostratusen har jag haft sedan 5-6 månader tillbaka och alltid varit pigg på att äta, och leta bland stenarna. :)

All right, tack så mycket för svar, tur jag inte började använda filtervadd.

Mvh Sebastian

Okej! Låter som att han trivs. :) De brukar ta ett tag innan alla partiklar verkligen lägger sig men rekommenderar ändå ett uv-c som motverkar parasiter och sjukdomar.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...