Gå till innehåll

Tridacna med skadad fot


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Hej,

jag köpte mig en Tridacna mussla. När jag packade upp den tyckte jag att den såg lite kostig ut. Det var som ett hål där foten normalt brukar vara. Jag ställde musslan på en sten för att se om den skulle fästa sig. Nu snart två veckor senare har den fortfarande in fäst sig så jag tog upp och tittade på den. Då upptäckte jag att själva byssaltrådarna har fäst sig på en bit död korall stor som ett vingummi typ. Denna bit har musslan sedan dragit in i sitt skal.

Undrar lite vad jag ska göra. Det verkar inte helt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte det. Men det gick sådär. Musslan var tydligen i 100% prefekt skick när den packades och det kan absolut inte hänt i påsen på väg, hur den fick en skadad byssant kan ingen förklara, men eftersom musslan var i 100% perfekt skick när den skickades går det tyvärr inte att reklamera. Däremot kan jag få rabatt om jag vill köpa en ny.

Men som jag skrev i min Elostråd, det var en dyr erfarenhet. Eftersom jag lär mig av mina erfarenheter kommer det inte hända igen. D.v.s jag kommer inte vara så dum att jag chansar och beställer levande över nätet någonsin igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,jag köpte mig en Tridacna mussla. När jag packade upp den tyckte jag att den såg lite kostig ut. Det var som ett hål där foten normalt brukar vara. Jag ställde musslan på en sten för att se om den skulle fästa sig. Nu snart två veckor senare har den fortfarande in fäst sig så jag tog upp och tittade på den. Då upptäckte jag att själva byssaltrådarna har fäst sig på en bit död korall stor som ett vingummi typ. Denna bit har musslan sedan dragit in i sitt skal.Undrar lite vad jag ska göra. Det verkar inte helt bra.
Hade en derasa innan som fick foten uppäten av borstmaskar, den klarade sig i 8-9mån innan det gått mask in i musslan. :( Har ytterligare en derasa med skadad/saknad fot o den börjar bättra sig nu efter 7mån.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vem skickar levande ?

Det var alltså med DO:s billverans. Så den har inte gått med post eller så.

Men men, skitsamma. Jag har lärt mig en läxa i varje fall. Bättre för mig att ha kollat på grejerna i en affär och själv transportera hem på en timmes tid max. För andra fungerar andra sätt. Vill inte hänga ut någon affär. Detta är min egen risk och mitt eget fel.

Ändrat av Maglofster
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...