droopy Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Tjo har en sten korall som putsräcka har vart på hela dagen, putsar den den? eller ätr den upp polyperna på den?inge är ute iallafall, kan den ha dragit in dom eller är dom uppätna? Citera
Virse Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Vad är det för korall? Räkor kan vara riktigt jobbiga om de svälter och ge sig på allt möjligt. Det kan ju vara så att den plockar mat som korallen har fångat upp. Testa att mata räkan och se om den slutar.Själv har jag lite problem att punktmata mina LPSer då räkorna är där och tar maten på en gång. Funkar bättre om jag ger dem mat först Citera
NiXoN Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Säker på att det är en putsarräka och inte en kamelräka för då kan korallerna ligga risigt till?//NiXoN Citera
droopy Postat 23 augusti 2011 Författare Postat 23 augusti 2011 nja, köpte den på triton. typ genomskinlig med 2röda och ett vitt sträck´. Citera
NiXoN Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Låter som en vanlig putsare, jag har aldrig haft några problem med dom och sps, däremot gillar dom o sno mat från LPS.Det kan stressa korallen rätt ordentligt så jag har inga putsare längre...//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.