Gå till innehåll

Köpa nytt hörnkar


j0nas

Rekommenderade inlägg

Hej!

Efter flytt så har jag möjlighet att uppgradera mitt RSM130 till ett något större hörnkar. Håller koll på begagnatmarknaden men det är ganska begränsat utbud om man är kräsen.

Har ni några tips på var jag hittar hörnkar med rak framruta?

Var inne hos min lokala handlare igår men han kunde inte ordna fram något. Tipsade dock om att Bromma Zoo hade fått in ett nytt kar av typen plugnplay i hörnmodell, han trodde att märket hette något med AN. Kollat Aquatic Nature och Bromma zoo hemsida utan resultat. Någon som vet vad han kan mena?

Tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ocg? :)

Har kollat din tråd och det karet är grymt. Tyvärr hittar jag inga Trigon med rak ruta men det kanske bara är att vara tålmodig.

Köp ett ocg bygg om

Kolla efter Juwel Trigon.

Lite byggtips har du här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40440-Sardellen-uppgraderar-till-350L-hörna-Sump&highlight=sardellen

Sök på forumet så kommer du se att vi är en hel del som kör hörna :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, trevligt att du kikade in på min länk

Jag kollade med blocket och här.

Mitt kar är ett Aquel av äldre modell.

Juwels kar med rak framruta hette Delta

Om jag inte missminner mig så fanns det en uppe i Kallinge , Kanske http://www.activazoo.se som hade samma kar som jag har fast nya till utförsäljning.

Detta var i våras men det kan ju vara en chansning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men som sagt finns ett rätt fint hörnkar på 550l här på svg till salu, vet att detta kar är speciallbyggt av en tidigare ägare. ej den som har det nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en kanondeal med frakt på 550l karet men fick avstå då det var för stort. Ditt kar låter bra i mått Stefan men UV känns ganska långt.Kollade med en butik idag, de kunde bygga ett 100x100 50högt för ca 8000kr. Säkert ett rimligt(?) pris men tycker det blir ganska mycket bara för karet. Satsar hellre mer på belysning och övrig teknik. Så jag fortsätter nog att scanna begmarknaden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...