matsgd Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Hej allihop!Jag bytte för ungefär ett år sedan ut min skummare mot en Tunze 9002. Denna skummare har funkat helt ok, men för ett par veckor sedan slutade pumpen att fungera. Så för att hålla fosfater och nitrater i schack köpte jag en Haquoss Nanoskim pä Bromma Zoomarknad. Det står att den är för max 120 liter, men jag tänkte att jag inte har så mycket fisk, samt är återhållsam med matning. (Jag ska också nämna att jag kör med biopellets i en egentillverkad reaktor i sumpen.) Hursomhelst, jag har nu kört skummaren i cirka en månad, och den verkar fungera jättebra. Jag har haft problem med gröna trådalger som vägrat ge sig, men nu är karet i princip helt rent från sådana alger. Skummaren verkar kort och gott vara bra, och för det facila priset av 500 kr kan jag inte begära mer.Mats Citera
alexochingencarina Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Varför lagar eller köper du inte en ny pump till din tunze? Citera
matsgd Postat 28 augusti 2011 Författare Postat 28 augusti 2011 Varför lagar eller köper du inte en ny pump till din tunze?Därför att det hade tagit för lång tid att fixa fram en pump till den. Jag kan också säga, med facit i hand, att Haquoss-skummaren är tystare och tar mindre plats. Citera
AndersD Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 Av den erfarenhet jag har är inte Haquoss produkter alls dåliga, bara suspekt billiga och okända. Citera
Krille Postat 23 maj 2013 Postat 23 maj 2013 Av den erfarenhet jag har är inte Haquoss produkter alls dåliga, bara suspekt billiga och okända.Men är den bra? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.