Gå till innehåll

Guldfärgad sand?


Dalmasen

Rekommenderade inlägg

Jag går och funderar på vilken färg jag ska ha på sanden i mitt kar. Tror jag skulle vilja testa något annat än den "klassiska" vita sanden. Spontanköpte idag en påse av Seachem's Golden Shores Aragonite sand, en torr och guldfärgad sand ämnad för saltkar. Är det någon som har erfarenheter av, eller har sett exempel på snygga burkar med guldfärgad sand? Vit sand gör ju sig väldigt bra under starkt ljus, frågan är hur guldfärgad sand ser ut under lampa?

Fråga två är om någon har någon som helst erfarenhet av Seachem's torra aragonitsand, oavsett färg? Den ska enligt tillverkaren bara vara att skölja av och sedan hälla i. Detta bör kanske tas med en nypa salt men Seachem gör ju vanligtvis bra grejer....

post-4534-14468922783873_thumb.jpeg

/Petter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå det finns. Finns även en variant av våtpackad aragonitsand från Bio-Active som heter Australian Gold, ungefär samma nyans.

Nja jag skulle säga att färgen är ännu mera "guldaktig" än vanlig sandbotten. Har för mig att inspirationskällan ska vara någon biotop utanför Australien precis som namnet ovan antyder.

Jag tror att det kan bli en snygg kontrast mot sten och koraller. Jag funderar på att blanda ut den med lite vanlig vit finkornig sand för att göra den lite ljusare. Egentligen skulle man vilja prova sig fram och testa i karet, men det är ju inte särskilt kul att ta ur sanden när man väl fått i den!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...