larjon Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Har en cespitularia som växer på fint och ser ut att må jättebra. De senaste veckorna har den dock skjutit ut en arm som sedan ser ut som att den försöker växa fast i sten/sand (se bild).Någon som har en aning om vad den pysslar med? Fraggar sig själv? Bör jag ingripa och klippa av "armen"? Citera
Lasse Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Så där gör mina Xenia med jämna mellanrum också.MVH Lasse Citera
larjon Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Vad gör du då? Som du ser på bilden har den här utväxten blivit riktigt stor (större omfång än basen på korallen). Citera
Lasse Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Det får växa vidare eller så klipper jag isär dem.MVH lasse Citera
larjon Postat 29 september 2011 Författare Postat 29 september 2011 Tack för tipset!Jag lät den fästa sig vid en sten och klippte sedan av armen, och vips så började den att växa till sig. :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.