drage Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Hej.Jag är helt ny inom salt akvarium, har haft massa år söt vatten men aldrig salt kar, ju min fråga är, jag har ett rena akvarium på 380 l från början i har jag ägen byggd bakgrund så är frågan kan jag använda samma karet med bakgrunden för salt akvarium? Citera
NiXoN Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Beror på materialval, kan gå utan problem eller så kan det ställa till det något enormt.Olämpliga material kan släppa metaller toxiner eller bara fosfater ifrån sig, själva karet är det dock inget fel på även om du behöver ändra en del på utrustningen till burken.//NiXoN Citera
drage Postat 9 september 2011 Författare Postat 9 september 2011 ok jag kan ta bort bakgrunden inga problem men tänkte på att den är så hög 70 cm tänkte på om 4 t8 rör räcker för levande Citera
mikoto Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Är den 70 hög så kommer nog T8 rör ge ganska liten effekt på botten. Då bör du uppgradera till något kraftfullare. Citera
_Manne_ Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Kör också ett Rena , har plockat bort belysningen och kör just nu med LED belysning.. Funkar kalas fint. Mitt är det stora på 600Liter.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
drage Postat 9 september 2011 Författare Postat 9 september 2011 har du nån hemsida vart kan man köpa led som skulle passa mitt kar?har du byggt själv det gärna hur går man till vägar Citera
_Manne_ Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 I mitt fall så har jag byggt den själv, av två anledningar , hittade inget som var rimligt i pris när man pratar väldigt många watt , sen att DIY är ganska kul.Finns en tråd om mitt bygge i ljus delen på forumet.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.