Gå till innehåll

Hjälp!!två fiskar som slåss


jocke38

Rekommenderade inlägg

130 är litet för en kirurg för att inte tala om 2...

Jag har sett burkar där en av kirurgerna blir dominant och sen andra tvingas stå i ett hörn o trycka för att inte åka på stryk.

Man skall helst ha större kar och om möjligt introducera fiskarna samtidigt så kan det funka lite bättre, men i slutändan är dom individer och vissa kommer aldrig att acceptera andra kirurger i sitt revir.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

baseras på egna erfarenheter? eller visst dom kräver plats allt eftersom dom växer, ibland funkar vissa saker fast många säger det inte går.

Åter till ärendet hur stor är dina kiruger?

Vet inte om det räknas som egna erfarenheter men farsan hade gul kirurg i sitt RSM130, och man såg hur den simmande i samma mönster om och om vilket aldrig är ett bra tecken. Den var väldigt agressiv mot andra fiskar och hade en ganska blek färg.

När min far uppdaterade karet till ett 220L så fick den tillbaka den fina gula de har samt att den inte alls var lika aggressiv mot Clownerna eller Bangai fiskarna han hade i karet. Att man skulle ha två är bara djurplågeri... Inte ens i större kar brukar dem trivas att vara två.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det räknas som egna erfarenheter men farsan hade gul kirurg i sitt RSM130, och man såg hur den simmand

e i samma mönster om och om vilket aldrig är ett bra tecken. Den var väldigt agressiv mot andra fiskar och hade en ganska blek färg.

När min far uppdaterade karet till ett 220L så fick den tillbaka den fina gula de har samt att den inte alls var lika aggressiv mot Clownerna eller Bangai fiskarna han hade i karet. Att man skulle ha två är bara djurplågeri... Inte ens i större kar brukar dem trivas att vara två.

Då så, nä det e inte bra när dom kör samma slinga hela tiden, jag körde ett tag med 3 små kiruger i mitt 200 dock var dessa små o det funka iaf

Jm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...