Gå till innehåll

Panik!!! axeln har gått av i min laguna/red dragon pump


shreek

Rekommenderade inlägg

Om jag nu får ta mig friheten i en sådan här tråd...eftersom det är bråttom....

Jag har (på Triton) har några olika Bubble-king impellrar i lager - vilken beteckning är det på din pump?

Finns även några Laguna impellrar, men dom gör ju inga nålhjulsimpellrar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Shit vad surt. Se till och låna en skummare av någon. Jag vet inte vem som är snabbast i Sverige på Red-dragon men jag tror att det bara är är Drakfisken i Linköping som har någon uppgörelse med Royal-Exclusive. Men jag undrar om inte du ska titta på Mrutzek i Tyskland. De säljer R-E och är grymt snabba- Från beställning till dörr tre dagar. Lycka till Anton. Hoppas att det kommer att fixa sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JAg glömde att Stefan Mohlin i Falköping är expert på Laguna/Red dragon pumpar. Ring till honom och se vad han kan ge dig för tips. En mycket hjälpsam och trevlig kille så det är inga problem att prata med honom. Han kan alla genvägar och har koll på många olika lösningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, Laguna 3500 och 4500 är samma pump, det skiljer lite på den vita impellern det finns två olika modeller , men båda passar i vilken som utav 3500 och 4500 , och en Laguna 3500 är samma som Hagen Aquaclear 901 , fast då med pvc kabel , alla dammpumpar har gummi kabel , Laguna 6000L/H är samma som Askoll 1500 , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...