glahns Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 Grymt konstig sak och snabb den flyttar kvickt på sig om man kommer nära den och den rör på sina armar precis som en bläckfisk. Vad är detta för läskig sak? Citera
Guest Mickius Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 Glasros ta död på den!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
addeanstad Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 Sprider sig fort och blir lätt en pest! Citera
Ouscazz Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 Ta en spruta med kanyl, fyll den med kokhett vatten och stick den mitt i. Spruta sedan kokhett vatten ytterligare ett par gånger ner i hålet den försvann i.Jag har lyckats bra med den metoden. Citera
glahns Postat 18 september 2011 Författare Postat 18 september 2011 Tack för svaren... Gör det ont att ta i den eller är den ofarlig:D? för jag tror inte den har satt sig i nån sten så jag kanske kan plocka eller suga ut den med en slang? Citera
Vandal Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 på lite tunnare hud, typ insidan av armen kan den ge typ nässelsting, men inget värre... de brukar sitta värre än man tror och börjar man rycka i den blir alltid nåt fragment kvar som blir en ny ros... jag dödar mina med aiptasia ex, citronsyra eller kokande vatten i kanyl... Citera
soft_jonis Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 du kan inte ta den för hand eller suga upp den...om den skadas "förökas" den. Om den sitter kvar kommer du ev ha fler inom några dagar. Använd som sagt Kokande vatten, dvs Riktigt varmt vatten. Jag har använt "aiptasia-X" ett medel från redSea, fungerar sjukt bra. Lycka till Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.