campokatt Postat 1 november 2011 Författare Postat 1 november 2011 Är det detta som ger en gul hinna på in sidan av dunken?? Citera
stigigemla Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Det kan vara föroreningar i Ballingsalterna också. De salter som säljs som grå flingor har gett det hemma hos mig. De som är genomskinliga till vita små kristaller är bättre enligt min erfarenhet. Järnet brukar mer lägga sig på botten vad jag sett. Citera
campokatt Postat 1 november 2011 Författare Postat 1 november 2011 Kör med Fauna marin's grejer. Det är vitt pulver, som knark.... Inga gråa flingor...Får se hur det blir efter denna blandning utan trace..... Citera
NiXoN Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 Kan vara lite nedbrytningsrester eller carry over(singel purpose anläggning så kan det vara 5-10%) från föregående batch som ger denhär typen av föroreningar som sedan fäller ut i dunken.Därav så är det lite skillnad på vad man köper för kemikalier, vissa är inte så noggranna med sina sina saneringar och då kan man även få med annat skoj...//NiXoNEdit; Fm kör väl med någon form av polymerer i sina salter igen? Såg åtminstone nån sida som gjorde reklam för det nyligen, isåfall är det de som fäller ut och blir gult. Citera
akutmottagning Postat 1 november 2011 Postat 1 november 2011 jag får ingen fällning har bioteds salter men fm trace b lägger sig i botten (gäller bara heavy metal) Citera
Quirkz Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Hej jag undrar när man räknar ut med aqua cal så skriver man i 7 dagar tex på Mg så säger den 44ml per dag menar den att jag ska dela dom där 44 på 7 dagar eller ska man fylla 44 per dag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.