Gå till innehåll

375 liters fisk/revakvarium


Lukas89

Rekommenderade inlägg

Tackar för testet :) ska fundera vidare just nu är det skummning på högnivå, bygga sump nästa helg å bara njuta av att akvariet har enorm yta jämnfört med 165 liters :) btw någon som testat nanoprob 5000 från AM? Funderar på att beställa ett par för att få lite fart på vattnet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Balling på gång och buffring av kh värdet genomfört... ny skummare och sumpen har trillat igång, dock inte färdig på långa vägar och en nivåvakt till osmos vatten påväg tills nästa helg hoppas jag ha den :)

hoppas att alla koraller blir ännu gladare och växer bättre med bättre stabilitet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:) det kan jag hålla med dig om . Inte så ofta jag är i Sthlm bara . Du får säga till om du vill byta fraggar nån dag :)
Tack så mycket :) handlar främst genom triton eller akvarieleasing i sthlm... tycker mig få bäst kvalitet för pengarna där och bäst service. :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

absolut försöker få lite ordning på mina värden :)

buffrat upp mitt kh värde upp till 9.0, men har fortfarande ganska lågt ph värde.... kommer detta lösa sig om jag fortsätter med att hålla kh värdet på 9.0?

använder mig av saliferts ph och kh buffert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Var in på Akvariemiljö i Uppsala och blev väldigt positivt överraskad.. :) Rävkorall, scarophyton med gröna toppar, discosoma (gröna), blåskorall och en ålgoby senare :) mycket nöjd. Bilder kommer imorgon då det skall hämtas imorgon.

Men den som undrar vem som bokat upp saker är det bara jag :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

hmm, har lite problem med akvariet som inte verkar vilja ta fart på riktigt, har Skivanemoner, euphylia, kenya tree och xenia. sköter mina vattenbyten men det vill ändå inte växa.. För övrigt så smälte min nyinköpta Sacrophyton bort dagen efter inköp

belysningen är 6 * 80 Watt vilket borde räcka..

Mina vattenvärden

KH 9,2

Mg 1450

Calcium 470

Fosfat 0

Salinitet 1.025

Nitrit och nitrat har mina tester tyvärr gått ut och missade att beställa nya.. Men tagit med en sticka (vet att det är kass) men då såg det OK ut

Någon som har en fantastisk ide som får mitt akvarium att blomstra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Börjat mata mera och då tog det fart i akvariet,

Nu till nästa fråga finns säkert hur många idéer som helst när det gäller cirkulation men vill ändå höra mig för. Skulle ni satsa på ett antal små pumpar i akvariet eller ytterligare en stor pump för cirkulationen? Mina tankar kommer från att flera små pumpar borde kunna ge mindre död yta på mina stenar då det inte bara blir en enda ström med vatten utan flera mindre. Tankar runt detta uppskattas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...