berggren666 Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 tjabbajag kör just nu över mitt 550l hörnkar 2x150w och 1x400 mh och är sjukt sugen på led istället.tycker alla ledamaturerna har sjuka priser men kanske finns något billigare å rek med led. gillar de lyset skarpt:)ingen som har några förslag på lite billigare men ändå bra amaturer? Citera
Laggeman Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Räknar man på nya saker, säg en MH-ramp med lysrör och då nya rör och lampa till denna samt vad nya rör och lampor kostar över en, låt säga, 3-års period, så har du antagligen tjänat in vad kostnaden för LED-rampen köstar i merpris. Man får se det i ett längre perspektiv helt enkelt. Spara ihop mer pengar, lägg dem på hög och om ett halvår eller ett år så köper du en ny LED-ramp och säljer av dina MH-saker så får du dels en bättre ramp än de som fins idag samt så blir hålet i plånboken inte lika stort. Sen kommer den ledrampen att hålla i många år framöver utan något behov av nya rör eller MH-lampor. Citera
berggren666 Postat 29 september 2011 Författare Postat 29 september 2011 jo klart men felet är ju oxå att man har ett stort hörnkar skulle nästan vart de bästa å bygga en egen men har inte kunskapen om led för de. bocka plåt å sådant inga problem:)men var man ska ha för led å motstånd å sådant de fattar ja noll Citera
Laggeman Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Här har du ett färdigt kit, det enda du behöver utöver verktygen är kylflänsar och någon form av kylning skulle jag tro.http://www.rapidled.com/servlet/the-50/48-Ultra-Premium-LED/DetailDet är flera som har byggt egna LED-ramper, jag själv också, och du hittar dem antingen i sektionen om Ljuset eller DIY - Hemmabyggen här på guiden. Citera
berggren666 Postat 29 september 2011 Författare Postat 29 september 2011 okey. led verka vara ganska dyrt i inköp ja som du skrev men jag gillade lyset ifrån dom på koraller å sådant helt annat sken än mh därför jag är sugen på å uppgradera mig till de Citera
berggren666 Postat 7 oktober 2011 Författare Postat 7 oktober 2011 lite tipps om bra sidor å prisvärda led saker Citera
Linnex Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 ebay.comJag tror många har köpt från AC-RC och är nöjda. Själv har jag köpt hem test från LED-HK som är lite billigare. Citera
berggren666 Postat 7 oktober 2011 Författare Postat 7 oktober 2011 okey men tänkte en sida där allt fanns så man kunde ta allt därifrån. blev riktigt impad av led belysning hur korallerna verkligen var skit fina i färgerna Citera
Linnex Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Japp. Det syftade jag oxå på. De ovan nämda har ebaybutiket. Du har PM Citera
_Manne_ Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Med tanke på att du kör 700w Mh så ska du nog satsa på minst 400w led kanske dimbart över ditt kar. Känns som du gillar mycket ljuse precis som jag , vilka mått har du på karet ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
berggren666 Postat 7 oktober 2011 Författare Postat 7 oktober 2011 oj kan inte framrutans mått. men sidorna bak är 120cm å höjden är 65. jo men jag kört mkt växtkar innan å då är man van å brassa på med lyse ju och förstått att koraller å sådant mår ganska bra i ganska mkt ljus. kan mäta framrutan ikväll:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.