joax Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Undrarhur man skall ha cirkulationen i ett hörnakvarium. ca 350lFunderat på en Tunze stream 6060 , men räcker en pump eller bör man ha flera små ?Någon skrev att man bör ha en osmo redan från början, skulle gärna höra fleras råd. MVH Johan Citera
hbmannen Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 du bör köra osmos redan från början...jag gjorde de inte och fick ganska hård algtillväxt fort i början.. sen köpte ja osmos å fick en markant skillnad på vattenkvaliten..ett tips e att köra me ROWAphos redan från start.. den tar bort fosfater å reducerar sillikat ..men du får säkert mer bra tips.. . Citera
joax Postat 2 februari 2005 Författare Postat 2 februari 2005 ROWAphos vad är det ?. hur tillsätter jag det i karet?Mvh Johan Citera
hbmannen Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 ett fosfat filter.. man häller ner phos krosset i en typ dam strumpa å lägger de i sumpen där du har bra genomströmning. så att så mycke vatten som möjligt strömmar igenom den. funkar kanon Citera
joax Postat 2 februari 2005 Författare Postat 2 februari 2005 Kommer inte att ha sump. Får inte plats med det.Tänkte skummaren skulle blien deltec mc 500 eller likvärdig som sitter i akvariet.Kan man lösa fosfat filtret på något annat sätt.MVH Johan Citera
hbmannen Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 du kan väl hänga deni din ytavrinnings box kanske.. Citera
aerie Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Tja,jag har hängt min sån påse så den ligger lite emot en av streamerna,den drar väl iaf lite vatten genom påsen då antar jag. Citera
hbmannen Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Tja,jag har hängt min sån påse så den ligger lite emot en av streamerna,den drar väl iaf lite vatten genom påsen då antar jag. säkert får du inte gulaktigt vatten då när du har så högt flås genom påsen Citera
joax Postat 3 februari 2005 Författare Postat 3 februari 2005 Jag vet inte hur jag skall bygga ytavrinnings box.Snälla om någon har ritning/bild. eller om någon kan beskriva väldigt noga.Hur många cirkulationspumpar skall jag ha ?MVH Johan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.