Gå till innehåll

Metallhalogen vs halogen funderingar osv.....


Piggelin

Rekommenderade inlägg

Har ett litet skrivbords kar på 18 liter.

Tänkte ha lite enkla koraller samt lite enkellt liv.

Satt o funderade på om detta skulle fungera och om det inte gör det varför osv?

Sen vad är skillnaden när dom skriver metallhalogen eller halogen?

Om jag köper denna armatur: http://www.jula.se/halogenstralkastare-150-w-420147

Kan jag sätta i en sådan här lampa i den och köra? : http://www.fish-street.com/150w_20k_hqi_bulb_rs7?category_id=107

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det hade nog inte blivit så enkelt med 150w på 18liter, jag har en liten känsla av att du kunde ha fått vissa värmeproblem.

Det finns lite riktade led lampor som är till för saltvatten, skulle gissa att du kom långt med en på 12w(vissa kan dimma blått/vitt separat).

Dom kan man dessutom skruva in i en snygg skärm som man tycker passar över karet.

Frågan är dock vad du hade tänkt ha i karet?

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det hade nog inte blivit så enkelt med 150w på 18liter, jag har en liten känsla av att du kunde ha fått vissa värmeproblem.Det finns lite riktade led lampor som är till för saltvatten, skulle gissa att du kom långt med en på 12w(vissa kan dimma blått/vitt separat).Dom kan man dessutom skruva in i en snygg skärm som man tycker passar över karet.Frågan är dock vad du hade tänkt ha i karet?//NiXoN
Jepp du har nog rätt.... Får kolla de där led.....Jag skall bara ha lite enkla koraller och lite räkor. Men huvudsaken koraller. Vet inte vilka än då man är ny kan man köpa en frag o testa sig fram..... Bli bättre o bättre i det lilla karet för att sen sätta i det i ett stort kar...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...