Gå till innehåll

André's NanoRev


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 344
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hur menar du då ? Är det leden som konar sig så färgen blir lustig ? Eller den helt enkelt inte täcker av hela ytan ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

De har för dålig spridning så de täcker inte hela ytan. Man ser typ 3 knallvita fläckar i sanden på 10-15cm i diameter och runt om blir de lite mörkare. :/ Ser bara skillnaden i sanden så i själva vattnet blir de inga skarpa bryt som jag fick på max'en i det stora innan jag höjde den.

/André

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker jag har fått till spridningen mot botten. saknar bara lite mot "gravsten" dvs bakkant.

//Baalz

Jag förstår hur du menar. Men då har du alla 3 riktade framåt. Prova och rikta den mittre lampan mot baksidan så ska du få se vad som händer där fram i mitten.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja... har stenen som en ö med sandytor runtom. Så de 5 cm som inte är lika ljusa gör inte så mycket ;)

//Danielj

Det var ju tur att du byggt upp det på de viset. Men baksidan är ju fortfarande mörkare vilket jag inte tycker blir så snyggt. Funderar på om man skulle haft alla framåt och komplettera med någon mindre baktill. Typ någon miniled eller kompaktlyslör.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Än så länge ser sps'erna bra ut. Ger de ett par dagar, en vecka till innan jag kan konstatera att ljuset är tillräckligt för de mesta. Vi får hoppas på det bästa. :) Här kommer en bild på den acan som blev inhandlad i helgen.

post-5254-14468923458021_thumb.jpg

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle montera upp luckan till bänken idag för jag har inte haft tid eller orken innan och upptäckte att jag lyckats göra en liten tavla. :/ Gångjärnen jag valt är liknande ikeas som går att justera på alla möjliga håll och dessa måste fräsas in på ena sidan för att fungera. Detta är gjort i luckan och har tänkt på exakt allt utom just de viktigaste. Jag ska inte ha luckan utanpå själva bänken utan inne i om man nu kan säga så. Jag skulle istället ha gjort fräsningen i bänken för att få de till att fungera som jag ville. :( Lite svårt att förstå kanske om man nu inte ser problemet framför sig. Men för att göra detta så enkelt som möjligt så får de lösas med lite diskreta distanser inne i bänken. Ska försöka få till de så snyggt och osynligt som möjligt vilket jag lätt kommer fixa. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även den näste bäste kan göra Ett fel.. :):):) så nu var det gjort..

Kommer i bli skitbra.. Bara ge det lite tid, tror ändå du kommer o fylla det ganska snabbt om jag känner dig rätt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja precis, hehe! De går lätt att fylla på kort tid men ska försöka hålla mig i skinnet. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat lite ang ljuset som jag tycker är lite klent och tror det kommer bli en beställning från rapidled, 3 vita och 3 royal blue. Tanken är att köra med deras minsta fläns till varje chip och kommer på en bra lösning för att fästa upp allt. Men frågan är om de flänsarna verkligen klarar av tempen på varje chip. Det står att de är till för ett chip men är det någon som testat eller vet att det kommer fungera så hojta bara till.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte linser av något slag med.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepps! Kollade på ett så kallat färdigt kit med 6 chip och där ingick linser, 40, 60 eller 80. Kanske inte så lätt för dig att svara på med vilka linser tror du blir bäst till karet? 3 chip är tanken att sitta på den svarta bakgrunden och 3 på originalstängerna. Jag hade chansat på 40 iaf.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du få spridning så kör 60, vill du mer punktbelysa , ta 40.. kanske 60 nere vid det svarta o 40 uppe på stängslen.

Jag har kört ~60 i min stora ramp, ska dock bygga ett litet projekt som fortfarande saknar lite delar med 40 linser.. Till fraggtanken..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du få spridning så kör 60, vill du mer punktbelysa , ta 40.. kanske 60 nere vid det svarta o 40 uppe på stängslen.

Jag har kört ~60 i min stora ramp, ska dock bygga ett litet projekt som fortfarande saknar lite delar med 40 linser.. Till fraggtanken..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var 60 jag menade men som du säger så blir det kanske lite väl mycket på de 3 som är högst upp. De kommer trots allt sitta på 20-25cm över ytan.

Jaså, trodde du och Lagge gick på det i fredags så de var klart.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang flänsarna till mitt eventuella ledbygge så skickade jag ett melj till rapidled och kollade. Fick svaret att de blev rätt varma och någon kylning var att rekommendera. :( Har funderat lite lätt och tänker mig just nu 3 fläktar över sumpen som blåser framåt mot alla leds. Kollade även på 25x25mm fläktar och köra en på varje men tror det blir lite overkill plus att de kommer se klumpigt ut.

Andra idéer är välkomna!

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang flänsarna till mitt eventuella ledbygge så skickade jag ett melj till rapidled och kollade. Fick svaret att de blev rätt varma och någon kylning var att rekommendera. :( Har funderat lite lätt och tänker mig just nu 3 fläktar över sumpen som blåser framåt mot alla leds. Kollade även på 25x25mm fläktar och köra en på varje men tror det blir lite overkill plus att de kommer se klumpigt ut.

Andra idéer är välkomna!

/André

Fick du några mått på den "lösa" flänsen ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick du några mått på den "lösa" flänsen ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Måtten stod på sidan. Vill minns att det var 3.8cm diameter och 1.5tjock. Kommer inte in på rapidled just nu så kan inte kolla.

Kom på innan idag att man skulle kunna köra dubbel fläns till ett chip så man slipper fläkt. Bygger bara 3 på höjden vilket jag inte ser som klumpigt.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...