Joachim Postat 8 februari 2005 Dela Postat 8 februari 2005 Jag har svarta nakensniglar med en vit rand på ryggen. Jag undrar om de är ofarliga. Har sett att vissa inte haft problem med nakensniglar medans andra haft problem med att de käkat mjukkoraller. Är det någon som har erfarenhet av denna typ?/Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GÖRAN Postat 8 februari 2005 Dela Postat 8 februari 2005 Denna snigel är helt ofalrlig. Natt aktiv. Jag har många av den i mina kar. Äter troligen bara alger. Alltså nyttiga djurDet vita du ser på ryggen är ett skall som de har inbäddat i ryggen.De nakensniglar du har hört om ,och som äter på koraller är en helt annan sort.Lycka till med dina sniglar.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 8 februari 2005 Dela Postat 8 februari 2005 är det denna http://www.seaslugforum.net/factsheet.cfm?base=scutusså kan du vara lugn,har själv ett gäng Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joachim Postat 8 februari 2005 Författare Dela Postat 8 februari 2005 OK!Tack för svaren, då kan jag sova gott om nätterna/Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 Jag brukar sitta och smyga på mina med ficklampan i högsta hugg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 Jag brukar sitta och smyga på mina med ficklampan i högsta hugg. jag köpte en liten pannlampa i ullared Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 9 februari 2005 Dela Postat 9 februari 2005 Jag brukar sitta och smyga på mina med ficklampan i högsta hugg. jag köpte en liten pannlampa i ullaredHerregud vilka nördar ni e!. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 10 februari 2005 Dela Postat 10 februari 2005 Jag blev mer försiktigt med ficklampan när jag insåg att det kan se en smula suspekt om grannarna såg att någon viftade med en ficklampa i vardagsrummet kl. 3 på natten.Ville helst inte få hembesök av polisen som hade fått larm om ett eventuellt inbrott mitt i natten för att upptäcka att den var ägaren som letade efter djur i akvariet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 10 februari 2005 Dela Postat 10 februari 2005 Kanske ett bra tillfälle att bjuda på Gevaliakaffe (om det är kvinnliga poliser). Du vet reklamen om oväntat besök . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 10 februari 2005 Dela Postat 10 februari 2005 Bara frugan inte vaknar så går det nog . Annars lär det behövas starkare grejer än kaffe... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.