Notna Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 tjenare,jag har en lysrörs ramp med 4x54w lysrör har 2 blåa och 2 vita rör i,idag när jag kom hem hade de vita slutat lysa, efter lite mekande började de lysa igen, men eftersom man e elektriker så måste man juh testa att startaom rören för att se att det verkligen kommer funka, men nej, det poffa och min gisning är att hf donen dog.nackdelen är att jag och min sambo drar till thailand i 2 veckor imorgon. dvs inga affärer kommer direkt vara öppna.frågan är om akvariet klarar sig i 2 veckor med bara 2 lysrör igång, och i så fall de två vita eller de två blåa, eller ett av varje?snabba svar vore jätte tacksamt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Notna Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 kan lägga till att lysrören är 1 månad gamla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ferngren Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Vad har du i akvariet?Är det bara fiskar är det inga problem. Kör då på de vita eller ett av varje Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Notna Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 lite fisk och 1 bubbel korall och 1 euphyllia, några skivisar och 2 mjuk koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Jag tror det kommer att funka med 2 rör de veckorna ni är borta. Det kan vara dumt att installera något nytt om ni skall iväg också, man vet ju aldrig hur det nya funkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ferngren Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 fisken, skivisarna och mjukisarna klarar sig bra. Bubbelkorallen och Euphyllian törs jag inte riktigt svara på men där finns många andra som vet. Rent intuitivt så borde det inte vara några större problem en kortare period. Sätt dom så högt du kan i akvariet ur ljusperspektivet. Även i tropikerna kan det vara regnigt och mulet under långa perioder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Notna Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 tack så mkt för svaren, känner mig lite lugnare iaf, men de ska juh alltid hända när man ska bort:Pbåde euphyllian och bubbel korallen står högt upp.får snacka med akvarie vakten så de håller ett öga på korallerna..tack igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ferngren Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Lycka till och ha en trevlig semester. Hoppas du får dyka lite och få inspirationen boostad till max Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.