danne031 Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Tänkte jag skulle börja läsa på lite inför nästa projekt men att planlöst läsa på reeflex ger ju inte särskilt mycket.Så jag tänkte höra om någon har pejl på vilka exotiska krabbor som är vanligast förekommande i handeln helt enkelt? Citera
Piraterna Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 intressant, det skulle jag också vilja veta de enda jag sett har varit oshimai (anemonkrabbor) Citera
danne031 Postat 31 oktober 2011 Författare Postat 31 oktober 2011 Vet du vad dom kan heta mer än så? Finns inte på reeflex.. Citera
Piraterna Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Neopetrolisthes oshimai då Neopetrolisthes är familjenamnet och ibland ser man de andra sorterna också. Citera
danne031 Postat 2 november 2011 Författare Postat 2 november 2011 Lägger in några som våran sydliga handlare säger är vanligast att han får tag på.Mithraculus sculptus (4cm) hulken - algätareLybia tesselata (2cm) anemonkrabbaPercnon gibbesi (5cm) brunaktig - algätareStenorhynchus seticornis (30cm) spindel - äter borstmaskNeopetrolisthes oshimai (3cm) porslinredigerat; la även in storlekar och kännetecken från Reeflex så jag inte zappar runt sådant som jag dissat. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.