Husvagn Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 På Bicolor-dvärgkejsaren såg jag en fläck på ena sidan en eller 2 dagar innan jag hittade den död halvvägs under en sten. Nu hittade mor min elddvärgkejsaren liggandes i sanden, men hon säger att det inte har synts något på den.. Kan detta ha ett samband? Båda åt fint tills dom dog- speciellt elddvärgen simmade runt o pickade överallt.. Citera
Laggeman Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Elddvärgkejsaren kom från ett annat kar, kan bero på stressen över bytet av kar och andra invånare.Bicolorn är svårare då den haft den där fläcken som även syns på bilden. Citera
Husvagn Postat 31 oktober 2011 Författare Postat 31 oktober 2011 Bicolorn hade jag inte ens en vecka, Elddvärgen strax över en vecka..Laggeman: Den hade väldigt gott om gömställen, ändå va den ute o pickade på stenen runtom i hela karet- det tyder väl inte på stress? :/ Citera
litetsmultron Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Vet inte hur det är med salt fiskar men när det är så på diskus så är det svamp/parasit angrepp som måste medicineras Citera
Ragman Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 var det du som köpte min elddvärgkejsare ?? och var det den som dog isf ? isf beror det nog inte av stress för när jag inköpte den så hade jag en blueface kejsare som piskade den rätt rejält utan problem, den fick inte ens prick av det. Citera
Ragman Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 bicolor har jag haft 3 st med dåligt resultat. har inte haft en aning om varför dom dött o inga andra fiskar gick bort. Citera
Husvagn Postat 31 oktober 2011 Författare Postat 31 oktober 2011 Yes det var din Ragman, nej jag tycker det borde märkts på den om det var stress.. Citera
Ragman Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 tråkigt ju den som var så jäkla fin. men bicolorn såg ju jäkligt risig ut. tycker det var ett snabbt förlopp att eldisen dog, 1 vecka lite drygt Citera
Husvagn Postat 1 november 2011 Författare Postat 1 november 2011 Mjo, inte alls kul Ingen som vet vad fläcken kan vara? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.