Guest Mickius Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 (ändrat) Nu är tanken uppstartad och väntar på sina sista liter innan systemet kan sättas igång helt och hållet, Men provat och köra systemet och det går fin fint utan några läckor eller liknande.Tanken då med detta kar är inrikning SPS, Ricordea, Musslor och färgglada fiskar av olika kulörer Lite information om karet, sump och tekniken.110*90*70cm där höjden är 70cm och djupet 90. 110 rutan har Optiwhite Sumpen har måtten 70x65x40cmBelysning 10*39w t5 (byggd av Wrang)Skummare ATI BM 250 med Dubbla pumparAquamedic osmos med silikatfilterJäger DoppvärmareAquamedic Niveaumat - Påfyllning av osmosvattenReturpump Tunze master 3000l\hDIY bygge av BiopelletsSander Ozon 50mgCirkulation - 1st Tunze 6060 inuti en Stream rock, 1st Koralia 6, Koralia 5 och en Koralia 3 och denna går bakom revetAllt levande Ca 65 Kilo lS2 St Hepatus "Doris"2 St Gula Flavences1 St Kaninfisk4 St Oranga Clowner 2 St Svarta Clowner1 St Vinröd Clown1 St Salaris1 St Putsarräka1 St Banggais cardinal1 St Sandvändande sjöstjärna Sen har jag ett 5 tal olika SPS, knappar, R,Yuma m.m lista kommer väl framöver när man börjat handla lite nya koraller.Några bilder då som togs här om dagen, Kommer åka ner mer sand i karet + att curkulationen ska ändras senare sen så det inte yr runt sanden på botten, Fick stoppa ner allt innan karet var fyllt pga flytt så när systemet rullar ska allt snyggas till + 10-15 Kilo Levande sand ska inhandlas till. Ändrat 2 november 2011 av Mickius
addeanstad Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 Ser bra ut det där:)Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
Genne Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 Härliga mått på karet, ser mycket lovande ut:smiley20:
Guest Mickius Postat 3 november 2011 Postat 3 november 2011 Tackar kaninfisken fick komma med i första inlägget Senare idag kommer systemet startas upp helt och hållet.Helgen kommer bli att snygga till i sumpen och koppla in ozon m.m
Guest Mickius Postat 3 november 2011 Postat 3 november 2011 Sådär nu är systemet uppstartat och skummaren inkopplad, ett jäkla drag i skummaren iaf så ska låta den gå några dagar innan man ställer in den helt och hållet.Liten bild som togs med iPhonen sådär på kvällskvisten idag med blå och lila belysning
Guest Mickius Postat 7 november 2011 Postat 7 november 2011 Kommer bli riktigt snyggt..Tackar Blev 2 nya Tunze nanostreamers istället för den största korallian för att få ett bättre flöde o slippa yrande sand. Blev riktigt bra men en MP40 ska köpas senare så blir mer ändring framöver på streamer fronten
Guest Mickius Postat 9 november 2011 Postat 9 november 2011 (ändrat) Karet rullar på och allt verkar trivas riktigt bra Kommer lägga en beställning på lite saker i slutet av månaden och även inhanling av lite nya koraller så akvariumet blir julfint Ändrat 9 november 2011 av Mickius
Guest Mickius Postat 13 november 2011 Postat 13 november 2011 Tog lite tester idag.PH 7.8KH 6,5Fosfat 0Nitrit 0Nitrat 2-3 PPM Calcium 450Magnesium 1410Buffrar upp KH så det kommer upp i nivå igenSlutet av månaden kommer det inkomma rätt mycket nya koraller ifrån olika håll omkring och lutar även åt att prova en mussla kanske Håller även på att göra osmosvatten för ett litet vattenbyte under kommande vecka
Tweeny Postat 14 november 2011 Postat 14 november 2011 Ser riktigt nice ut Micke. Gillar den vita möbeln till. Jag vet inte vilken färg vår möbel ska få. Nästa gång jag är i Mjölet måste jag juh få komma o titta.
wrang Postat 14 november 2011 Postat 14 november 2011 Är du nöjd med min gamla ramp?Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
Guest Mickius Postat 14 november 2011 Postat 14 november 2011 Ser riktigt nice ut Micke. Gillar den vita möbeln till. Jag vet inte vilken färg vår möbel ska få. Nästa gång jag är i Mjölet måste jag juh få komma o titta.Man tackar, men lite dåligt med koraller just nu men det kommer ju om 2-3v ungefär så ska det nog fyllas ut lite och börja lysa upp lite vackrare Ja vitt är riktigt snyggt och kommer välja möbler som går i vitt och mörkare toner för att få allt att passa in men rekomenderar verkligen vitt för det är förjävla snyggt Du är alltid välkommen förbi och kika!Wrang: är faktiskt riktigt nöjd med rampen! Har du byggt bra den lyser upp ordentligt och passar perfekt där uppe utan att synas för mycket.
Guest Mickius Postat 14 november 2011 Postat 14 november 2011 Tror allt jag har en Clown som saknar att sova i en Anemon, ligger och myser varje kväll med mina Zoanthusar
Guest Mickius Postat 20 november 2011 Postat 20 november 2011 Riktigt snygga kirurger! Ta hand om dom Så fina så är dom verkar trivas ypperligt i karet.Kom hem en ny korall idag vid namn Cynaria som är runt 15cm fullt utslagen. Riktigt fin och kommer nog köpa mig en eller 2 till i rosa ton framöver.
Rekommenderade inlägg