kvalle Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 nu har mitt kar snart rullat ett Är...tror jag..endel har dött en del finns kvar;)sÄ hÀr der det ut just nu..och inget gnÀll pÄ plast koraller tack;) tjejen ville ha lite mera fÀrg..men men dom ska bytas ut mot SL till slut3,55kg LS just nu2 amphiprio ocellaris1 valenciennea strigata1 calcinus elegans1 Lysmata amboinensis3 astralium sp1 anemonen pytte rör mask frÄn LS + nÄgon mussla.
kvalle Postat 2 november 2011 Författare Postat 2 november 2011 tekniken jag har e en skummare nanoskim2 cirkpumpar 2000lt/h var an dena ena gÄr till och frÄn var tredje timma typ.vanligt skumgummifilter + biobollar + doppvÀrmare frÄn orginal i akvariumet38cm led strip.med 72 vita led 12,000K och 36 blÄ 28,000Koch 2 vanliga 35W led spottar för att fÄ lite mer ljussamt en dubbel flÀkt för att hÄlla nera tempraturen.som hoppnings vis försvinner nÀr det blir nÄgra minus utan för.
Laggeman Postat 3 november 2011 Postat 3 november 2011 Vad Àr det som vÀrmer upp vattnet sÄ mycket tror du?
kvalle Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 Vad Àr det som vÀrmer upp vattnet sÄ mycket tror du?förmodligen pumparnarums temp ligger runt 22 grader nu
kvalle Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 vad skulle kunna hÀnda om jag tog bort deras silikon "anemon" som dom soveri finns det risk för fajt eller kommer dom flytta till den riktiga anemonen..skaffa den som ett kompliment först men dom har den som sin "anemon"
StoffeSwe Postat 3 november 2011 Postat 3 november 2011 Om bilden du har dÀr man ser anemonen aktuell sÄ tror jag att din riktiga anemon Àr lite för lite Àr clownerna Ànnu. Men förhoppningsvis börjar de gnugga sig mot den tills den Àr tillrÀckligt stor för att bo i. Vet inte riktigt vad du syftar pÄ om det skulle bli en "fajt" men jag tror inte du fÄr nÄgra problem om du avlÀgsnar deras lÄtsas anemon annat Àn att clownerna blir lite vilsna ett tag.
kvalle Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 oki..för sist nÀr jag tog bort den sÄ vart det stor brÄk och nr3 fick en enkel i porslins expressen.ungefÀr hur stor anemon skulle du vilja sÀga att dom vill ha?
StoffeSwe Postat 3 november 2011 Postat 3 november 2011 Jag Àr egentligen inte rÀtt person att frÄga, dÄ jag saknar personlig erfarenhet av anemoner. Men skulle jag skaffa en anemon till mina clowner skulle jag ha en som Àr iallafall 2x bredare Àn vad min största clownfisk Àr lÄng, dvs har du en 6cm clown sÄ skulle jag skaffa en 12cm bred anemon, men som sagt, jag har ingen egen erfarenhet av anemoner.
kvalle Postat 3 november 2011 Författare Postat 3 november 2011 ne men dÄ har jag fÄtt lite mer kunskap Àn jag hade innan jalla fall;)*hehe*lite Àr bÀttre Àn ingen
kvalle Postat 4 november 2011 Författare Postat 4 november 2011 nu Àr silikon fuskisen ute.för att fÄ se reaktionen..bara nÄgra minuter sÄ e domtyp 70% mer instresserade av den riktiga anemonen:Dsamt anemonen typ strÀcker pÄ sig..men hur kommer dom sova nu? lÀgger dom sig pÄ botten eller? förut som dom ju liggandes i fusk saken
kvalle Postat 4 november 2011 Författare Postat 4 november 2011 hahaha...snacka om de kÀndes som de gick fort..trodde de skulle ta nÄgon dag men sÄ hÀr ser det ut nu...sÄnt hÀr blir man glad av:D...nu vill man bara ha lite pengar och byta ut resten till LS
kvalle Postat 4 november 2011 Författare Postat 4 november 2011 ser ut som man blir tackad...fan helt överlycklig överdetta..haha..tjejen tycker jag ska flytta in hoss dom;)
kvalle Postat 4 november 2011 Författare Postat 4 november 2011 fÄr se...lÀr vÀll minst försöka komma till 10% sÄ ca lÀr vÀll bli ca 3kg vid nÀsta laddning..kanse blir mer beroÀnde pÄ hur jag kan byggaoch dÄ Äker ju plast korallerna utHur mycket ls ska du slÀnga i ?
kaptenen Postat 7 november 2011 Postat 7 november 2011 Jag skulle ha byggt mer uppÄt lite pelarlikt pga att karet gÄr mer pÄ höjden Àn pÄ bredden, men högre lÀr det bli sÄ fort du lÀgger i en ny sten bara
kvalle Postat 7 november 2011 Författare Postat 7 november 2011 Jag skulle ha byggt mer uppÄt lite pelarlikt pga att karet gÄr mer pÄ höjden Àn pÄ bredden, men högre lÀr det bli sÄ fort du lÀgger i en ny sten bara jo.. tanken Àr att försöka bygg nÀstan som en tunnel eller typ liten grotta i mitten sen sten runt och uppÄt
kvalle Postat 10 mars 2012 Författare Postat 10 mars 2012 nu lite uppdatering pÄ hur det hela ser ut..
kvalle Postat 3 februari 2013 Författare Postat 3 februari 2013 sÀkert inga som kollar pÄ denna.men karet har blivit uppdaterat till denna..
Rekommenderade inlÀgg