Gå till innehåll

Sandvändare ?


mika

Rekommenderade inlägg

Tackar för svaren :)

En sjöstjärna blir det.

Valenciennea puellaris eller strigata ser ok ut.

Men det finns väl en hel del till som funkar som sandvändare ?

Har ni bilder så är det ett plus....lättare för mig som är färsking :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

personligen så har jag försökt med 1st sandvändar tjärna som du säger och en annan modell..

men båda mina går ett tag sen blir dom tröttare och tröttar och dör till slut..har föröskt mata dom med de mesta..men men bara egen erfarenhet...

sen så har jag inte så stort akvarium häller..tror de kräverganska stora med mycke små mat.

bara läsa på reeflx så får man bra med info om djuret...

här en najs översättare om du ska ha till reeflex http://free-translation.imtranslator.net/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

personligen så har jag försökt med 1st sandvändar tjärna som du säger och en annan modell..

men båda mina går ett tag sen blir dom tröttare och tröttar och dör till slut..har föröskt mata dom med de mesta..men men bara egen erfarenhet...

sen så har jag inte så stort akvarium häller..tror de kräverganska stora med mycke små mat.

bara läsa på reeflx så får man bra med info om djuret...

här en najs översättare om du ska ha till reeflex http://free-translation.imtranslator.net/

Jag har en bottenyta på 150*50 !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

jag är också på jakt efter någon sandvändare, har en sanvändarstjärna nu som inte gör tillräckligt.... Har funderat på Nassarius sniglar men är tveksam på om de är tillräckligt effektiva för att hålla sanden vit o fin? Samtidigt så är jag lite skeptisk mot fiskar eftersom de brukar flytta sand som attans och släppa sand över inredning och koraller? Men Puellaris är kanske inte så farlig med det, den verkar hålla sig relativt nära botten när den släpper sanden? Finns det några andra bra sandvändare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...