Postat 5 november 201114 Ă„r Ăr nĂ„gon som har redan en vertex 250 skummare ?, finns nĂ„goting som ska göra innan man starta den .Jag kommer fĂ„ min nĂ€sta vecka, och behöver lite tips.
Postat 5 november 201114 Är Skulle gissa pÄ att du behöver sÀtta kontakten i ett vÀgguttag, annars Àr det nog bara o köra igÄng. Kanske att du behöver montera ihop ett par delar ocksÄ, men det medföljer sÀkert en beskrivning till det isf.
Postat 5 november 201114 Är Författare montera och sÀtta i kontakten Àr ok, klara mig !jag tittade pÄ en film pÄ youtube vad ska man göra nÀr man starta första gÄnger skummaren......., men var lite svÄrt att förstÄ allt jag Àr inte so bra pÄ engelska,tyvÀrr.
Postat 6 november 201114 Är Din skummare Àr nÄgot annorlunda mot den i videon, sÄ du kan inte gÄ pÄ enbart det de sÀger dÀr. Jag tror att det kommer klarna sÄ fort du fÄ hem skummaren.
Postat 6 november 201114 Ă„r Det huvudsakliga budskapet i filmerna Ă€r tvĂ„. Se till att vattennivĂ„n i skummarfacket Ă€r den av tillverkaren rekommenderade nivĂ„n eller kontrollera med andra som har samma skummare vid vilken nivĂ„ den arbetar bĂ€st. Ăr nivĂ„n för hög sĂ„ kan du alltid höja skummaren genom att lĂ€gga nĂ„got under den. Det andra tipset Ă€r att det tar ett par tre dagar innan skummaren fungerar fullstĂ€ndigt. Personen ifrĂ„ga menar att byggs upp en mikrofilm pĂ„ skummarvĂ€ggar och annat som innebĂ€r att nĂ€r den Ă€r uppbyggd sĂ„ gĂ„r allt lĂ€ttare. DĂ€rför menar han att man skall stĂ€lla skummarens luftintag lite lĂ€gre de första dagarna för att undvika att den plötsligen skummar över, vilket troligvis hĂ€nder nĂ€r du inte Ă€r hemma eller nĂ€r du sover, nĂ€r den sk "break in" punkten kommer.Till detta kan jag lĂ€gga att jag skulle köra den i en hink med sötvatten eller helst RO vatten nĂ„gon timme, med ett vattenbyte för att fĂ„ bort eventuella "slĂ€ppĂ€mnen" som kan vara kvar efter gjutna plastdetaljer.MVH Lasse
Postat 6 november 201114 Är Författare Hej,Ok, tackar , bÀst Àr att hitta nÄgon som kör samma skummare.Jag har lite tid pÄ mig jag kommer starta den i slutet pÄ nov.
Postat 15 november 201114 Är Författare jag har fÄtt nÄgra svar frÄn reefcentral forums angÄende vid vilken vattennivÄ som arbetar bÀst :Kan nÄgon översÀtta pÄ svenska och förklara till mig hur man gör ?Mine too works best in 9" of water. 9" is what we mean by the height from the bottom of the skimmer to the top of the water line. And by stable they mean to keep the water level at that height so you dont have to keep adjusting the standpipe. Get an auto top off to help with that. 9"=23cmannan kille skriver:8,5-9"
Postat 16 november 201114 Är Gör första "bafflen" 23 cm hög i sumpen.. Sen resterande fack lite lÀgre sÄ blir det bra. Jag har ingen vertex skummare dock sitter det "samma" RD pump i min Royal Exklusive skummare. MÄste du av nÄgon anledning göra facket högre Àn 23cm sÄ fÄr du bara "palla upp" Skummaren genom att sÀtta den pÄ en liten hylla i facket.Med vÀnlig hÀlsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.