Xerxes Postat 11 februari 2005 Postat 11 februari 2005 Har någon erfarenhet av eller kommentarer till Shuran Jetstream Pico?Revolutionerande metod med korallsand und so weiter...eller?- Har tröttnat att blanda kalkvatten manuellt några gånger per dag, något mer automatiskt i sikte. Citera
thomas5547 Postat 11 februari 2005 Postat 11 februari 2005 jag har en AquaCare reaktor.. på natten.. och kalkmixer på dagen..Reaktorn kör jag med granulat.. vet inte om man får samma effekt med korallsand..??Annars är reaktorn otroligt!! efftektiv Citera
jens karlskrona Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Ni som kör Shuran jetstream 1... Hur mycket av shurans media har ni i reaktorn?Vad kan man blanda i för mg och hur mycket?Mvh Jens Citera
Janne Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 "Till brädden fylld" om du har grovt matrial 1-3 cm. Jag använder Grotec's granulat, men det finns flera tillverkare nu för tiden. Det beror ju på vilket salt du använder och vad du har i akvariet. Jag skulle justera upp värdet med något annat och sen börja försiktigt typ 1 cm högst upp./Janne Citera
salar Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Jens.Jag som e gammal balling brukare o van att hantera en våg kör med 1,5kg korall bitar och 150 gram med KZ magnesium typ granulat.men jag tror att någonstans mellan 10-15% e lagom.Patrik Citera
jens karlskrona Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Tack för svar!Jag kör med Shurans grova, tror jag låter det droppa igenom Grotech´s gramulat på ut vattnet så kan man lätt hålla kollom det skulle bli för mycket så plockar man bara bort det istället för att tömma hela reaktorn på media... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.