Gå till innehåll

Deltec Ts1250


Piggelin

Rekommenderade inlägg

Undrar om någon har en sådan eller om någon kan svara på följande....Mina pilar för vattennivå är borta.Man skall ha vatten mellan 10 - 15 cm är det räknat från botten på skummaren om man skall mäta?

Sen är frågan vilket är bäst ligga så nära max som möjligt eller så långt ner som möjligt?

Nästa fråga är.... Om man gör ett hål i skummarkoppen för att sätta en slang där ner till en dunk. Hur hade ni gjort där? Bara hål och sticka in slangen med lite silicon runt så det är tätt eller skall man köpa något annat?

Ändrat av Piggelin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Är så sjukt trött på denna skummaren nu.

Tycker den knappt skummar någon ting. på en vecka ligger det ca 1 cm vatten skit i koppen o det måste vara för lite.

Har ny pump i den, har testat olika vattennivåer men inget verkar hjälpa.

Är det en kass skummare?

Vad skall jag göra skall jag lika bra fundera på att kasta den och byta till en annan modell?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funktionsmässigt är det inget fel på dessa skummare - lite svåra att ställa in, möjligen.

Konstruktionen däremot med den resonanta plastlådan gör ju att de flesta tycker den låter för mycket.

Om det sitter rätt pump i (aquabee 2000/1 med nålhjulsimpeller) så brukar dom funka bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...