Gå till innehåll

problem med Tunze 7096


rickard598

Rekommenderade inlägg

Har köpt en begagnad 7096 som jag har lite problem med, det står att enheten fungerar korrekt i enhetshanteraren, den ligger på com4. provat att avinstallera drivrutin och installerat om, men den hittar den iallafall inte, varken på win7 eller vista. Var även in på Rc och gjorde som nån australiensare gjort och när jag går in på Avrootloader och kör Auto sök så connectar den inte med den, och tar jag Com4 står det bara och händer ingenting. Har provat och slagit av Wlan på datorn när jag gör detta men det hjälper inte.

Finns det någon som är mera kunnig än mig på detta, för det ska ju gå att få igång den,lite ledsamt när det trasslar såhär!.

Om nån kan hjälpa mig med detta vore jag enormt tacksam!

mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Det är bara att fortsätta installera/ avinstallera driv rutinerna o starta om datorn, byta port. Till slut så hittar datorn en port.

Är fruktansvärt enerverande.

XP Win 7 och win 8 är likadant Jag har haft lite andra problem med min ( inskickad för service/rep/utbyte) annars hade jag kunnat se vilken port som används. Men om jag minns rätt så var det port 9 som den alltid hittade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...