Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
Håller ZG nyinkommen fisk i karantän innan de säljs? Var tar de fisken ifrån? Egen import?

Precis vad min fundering är :)

Postat

Jag tycker nog att du ska läsa det jag skrev och förklara var jag skrev det negativa om den butiken majki 01 för jag tycker att jag skrev ganska positivt om den eller?

Postat

Min tanke är ju då det blir på detta sätt med en mängd döda fiskar är att de fått in flera sändningar på kort tid, vilket jag tror någon sa tidigare i tråden, och att de ej har karantän, vilket lett till en blandning av en massa olika bakterier och parasiter på nedsatta fiskar vilket lett till deras problem.

jag skulel nog vänta ett tag med att handla där tills alla kommit i form och kommit igång att äta mm innan jag skulle handla där ifrån.

Att det kan förekomma någon död fisk är oftast inget man behöver oroa sig över är min åsikt men när det blir många som du beskrivet så kan man ju börja tveka.

Postat
Håller ZG nyinkommen fisk i karantän innan de säljs? Var tar de fisken ifrån? Egen import?
Precis vad min fundering är :)

Att ni inte tar kontakt med butiken och ställer frågan till dem direkt? Det brukar man väl göra när man undrar något? Telefonnummer hittar ni på deras hemsida, länken till den via länkregistret i menyraden ovanför. Ni bör få svar på era frågor ganska omgående.

Tänk på att butikerna inte kan svara på frågor riktade till dem i det vanliga forumet, de har egna delar för detta ifall de har det som önkemål. Ifall det inte finns något diskussionsforum med just den butiken ni vill ställa en fråga till så får ni ta direkt kontakt med butiken i fråga.

Vänligen håll er till ämnet, inlägg som inte har med tråden att göra kan rensas ut för att hålla tråden ren.

Postat
Att ni inte tar kontakt med butiken och ställer frågan till dem direkt?

Hear hear!

Jag är bekant med ägaren, ska ta upp det med honom nästa gång vi träffas.

Postat
Har för mig att du enligt lag har rätt till ersättning/ pengarna tillbaka.

Detta kan man tvista om när det gäller levande djur

Postat
Att ni inte tar kontakt med butiken och ställer frågan till dem direkt? Det brukar man väl göra när man undrar något? Telefonnummer hittar ni på deras hemsida, länken till den via länkregistret i menyraden ovanför. Ni bör få svar på era frågor ganska omgående.

Tänk på att butikerna inte kan svara på frågor riktade till dem i det vanliga forumet, de har egna delar för detta ifall de har det som önkemål. Ifall det inte finns något diskussionsforum med just den butiken ni vill ställa en fråga till så får ni ta direkt kontakt med butiken i fråga.

Vänligen håll er till ämnet, inlägg som inte har med tråden att göra kan rensas ut för att hålla tråden ren.

Nån som vet kan ju medd här ju. Mina frågor var förövrigt topic tyckte jag. Lite förvånad över din reaktion.

Postat

Det är bättre att inhämta information direkt från källan (läs butiken) i stället för att spekulera i en tråd.

Postat
Detta kan man tvista om när det gäller levande djur
Enligt mig så bör man nog se från fall till fall. Om JAG gör fel eller misskött karet o den nya invånaren dör direkt så får jag ju skylla mig själv. Däremot så tycker jag att fisken ska klara sig i påsen 1h i bil hem, om inte så får man ta den diskutionen med butiken.
Postat
Att ni inte tar kontakt med butiken och ställer frågan till dem direkt? Det brukar man väl göra när man undrar något? Telefonnummer hittar ni på deras hemsida, länken till den via länkregistret i menyraden ovanför. Ni bör få svar på era frågor ganska omgående.

Tänk på att butikerna inte kan svara på frågor riktade till dem i det vanliga forumet, de har egna delar för detta ifall de har det som önkemål. Ifall det inte finns något diskussionsforum med just den butiken ni vill ställa en fråga till så får ni ta direkt kontakt med butiken i fråga.

Vänligen håll er till ämnet, inlägg som inte har med tråden att göra kan rensas ut för att hålla tråden ren.

Fast frågan om karantän kan ju inte vara ett känsligt ämne, butikerna borde ju vara stolta över att kunna hålla karantän. Om någon frågade mig om en butik som jag känner till hade karantän så hade jag gärna svarat direkt istället för att hänvisa till redan stressad personal (så som det verkar i tråden lite längre upp).

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.