Gå till innehåll

Tips på kraftig returpump/skummarpump


Reuben

Rekommenderade inlägg

Hej,

PGA jobb i norge 4 dagar i veckan så har tyvärr mina rutiner gällande zeoviten i karet gått åt skogen... Jag har kunnat anpassa all dosering via Doserpumpar etc men att skaka om zeovit reaktorn är tyvärr omöjligt, samt att det blir en till sak som akvariecheckaren måste kolla... Sisst skakades pumpen loss från reactorn vilket blev en mindre katastrof (som tur är sprutade den lösa pumpen vatten några cm under kanten på sumpen så var bara liiite skvätt utanför karet. men kunde lätt blivit 50liter som sprutade mot väggen och under trägolvet om jag hade haft otur.

Tanken nu är att bygga någon form av Zeo-matic

med hjälp av en gammal D-D reaktor som var till biopellets samt en stark pump som man har stående brevid/under som kör igång 2 ggr per dag i 1minut.

Jag är på jakt efter en stark skummarpump / returpump som man kan köpa en impeller till.

Hur mycket den låter spelar väldigt liten roll då den endast kommer köras 2ggr per dag, ev en gång per dag om det blir rent nog.

Någon som har några tips? PMa gärna om ni har något begagnat liggande :)!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...