loopmannen Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Har byggt en fiskfälla av en petflaska med en foderklämma längst in för att fånga min Pomacanthus semicirculatus som har börjat noppra på mina koraller. Polarna flavenses är inne o vänder hela tiden men offret håller sig borta. Ja jag fick en chans men han tog sig ut i sista stund. Hur svårt ska det va att fånga en hungrig Koran kjejsare??Ps de blev mera intresserade när jag fyllde botten på flaskan med sand. Citera
Laggeman Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Hehe, trevlig fälla. Ska själv fånga 3 anthias innan helgen hade jag tänkt och har en annan variant av lite akrylrör och en lucka men ska nog ändå testa din variant tror jag.Jag antar att du inte matar något annat än i fällan nu när du ska ha upp en fisk? Citera
loopmannen Postat 12 december 2011 Författare Postat 12 december 2011 Nix nu är det bara mat i fällan som gäller de flesta har faktiskt varit inne och käkat ligger en del Ocean Nutrition där inne och lockar förutom lite torkade alger. Vi får se vem som har mest tålamod jag eller Koranen Citera
LN21 Postat 12 december 2011 Postat 12 december 2011 Ja gjorde en liknande fälla men ja tog ett VP-rör o skar upp ett litet hål o stack röret i flaskan.Bara att hälla i lite foder i röret, Då kan du mata i fällan utan att ta upp flaskan. Citera
loopmannen Postat 12 december 2011 Författare Postat 12 december 2011 Bra idé Larry det är annars lite struligt med maten. Kan tala om att precis alla fiskar har roat sig därinne utom Koranen men skam den som ger sig. Citera
loopmannen Postat 13 december 2011 Författare Postat 13 december 2011 Koranen är nu uppfiskad, det tog endast 1 1/2 dag innan han vågade gå in hela vägen och ja faktiskt frugan fick syn på det och fiskade upp honom. Slutet gott allting gott... Citera
tele Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Klockren fiskfälla!Ska testa denna variant på min kirurg som lider av prick.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.