san_miguel Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Hej.Nu ska jag byta vatten för första gången i mitt nya stora akvarium.Jag undrar om jag måste ta ut alla 10 procenten vatten på en gång och hälla i nytt vatten, eller om jag kan ta bort typ 5% och sen hälla i och ta dom andra 5 procenten direkt efter?Jag frågar för jag inte har så många hinkar för att kunna få 10% vattenMvh Mikael Citera
lionofmarley Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Klart det går att göra så, men då tar du ju även bort lite vatten som du precis fyllt på Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Har du en salthink med salt i påse inuti så ta hinken till hjälp så du kan lösa bytet på en gång, alternativt åk o köp en hink eller två som du kan använda. Du kan höra med närmaste akvarieaffär om du kan få köpa en tom salthink eller två därifrån också. Citera
rickard598 Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Övertygad om att din lokala affär har massor med hinkar över som du kan få köpa, alt köp en dunk, så gör jag när jag byter, en 25l dunk när jag byter 100l vatten som jag går några gånger med till toan och tömmer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.