Gå till innehåll

Vilka reflektorer?


Bangen

Rekommenderade inlägg

Har lite problem att hitta reflektorer till mitt nya projekt. Håller på att byta ut mina gamla T8 rör mot T5

Har beställt 4x24 T5 rör som ska sitta i ett 112 liters kar. Kommer använda standard armaturen så har begränsat utrymme. Har 20 cm plus att jag kan sno lite utrymme från luckan. Luckan är ca 7 cm så kan kanske ta 2-4 cm från den.

Har just nu Juwels reflektorer som är ca 7.5 cm så det går inte att få in två till såna under. Så behöver tips på smala bra reflektorer eller en bra design då jag kan bocka själv. Det optimala skulle ju vara om det fanns bra reflektorer till T5 som är 5 cm, ingen som kan nåt fabrikat som har dessa speccen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt titta på Glo reflektorerna innan, men de är ju väldigt breda, hur breda är dina när du klippte dom Majki? Det känns ju som att mycket vinklarna som ska reflektera försvinner om man klipper i dom.

Någon som vet hur akvastabils reflektorer är och hur stora dom är?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har inte varit så aktiv i denna tråd på länge. Har inte riktigt haft någon tid, men men.. Tackar för alla bra svar! Fixade dock reflektorer på annat sätt då jag kom över måsvingereflektorer märke okänt billigt (gratis) av en kompis. De var lite breda så fick klämma ihop dom lite men är nöjd med resultatet och att det var fel längd så det blev till att såga av.

Så nu behöver jag en bra clip sort så det inte blir så svårt att borra nya hål. Har kollat på Deltec clips i stål. Någon som har erfarenhet av dessa? Såg nån bild på en dansk sida och dessa finns på PWSS. Hoppas bara att det är samma..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...