joelstahre Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 Hejfunderar på att köpa en Hagen Glo T5 2x24 watt till mitt 60l kar.http://www.akvariumbutiken.se/kapor_belysning_6/lysrorsarmaturer_91/hagen_glo_t_5-armatur_2_x_24_w_2119.htmlJag har lite frågor angående val av lysrör.Det finns ju många olika att välja på, vilka ska jag välja, jag kommer att ha några fiskar och några mjukakoraller i.Har läst lite men förstår inte riktigt.Finns ju rör som heter White och vissa som heter Blue, ska man ha ett av varje och sedan kanske sätta in några blåa LED ifall man vill ha månljus på natten?Tacksam för svar. Citera
_Manne_ Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Låter som du har förstått ändå.. Ett blått o ett vitt är en början.. Vill du sen prova något svårare koraller så köper du en ramp till så du ha två blå o två vita rör. Någon liten blå diodlösning kan funka kanon som moonlight men inget tvång, men kul.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Det är en vanlig armatur så den kan du beställa hem till din lokala butik. Det är ju lite surt att betala frakt om det inte är mer på beställningen.Du kan ha en hel del stenkoraller också med det ljuset. Flakväxande och de flesta storpolypiga borde gå alldeles utmärkt. Citera
joelstahre Postat 27 december 2011 Författare Postat 27 december 2011 Okej, tack så mycket. det blir nog en sådan armatur, jag såg att den lokala akvarie butiken hade dem. Citera
stigigemla Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Jag har i och för sig inte mätt ljuset från dem men jag har sett den och tycker att den verkar vara mycket prisvärd. Ett bra val alltså. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.