Gå till innehåll

Micke planerar för nytt!


mickosch

Rekommenderade inlägg

Sådär, tänkte jag slänger upp en tråd för skojs skull och för att kunna se utvecklingen. :)

Måtten på karet blir 90x60x50(LxBxH), dvs 270 liter med avrinning i ena hörnet.Det är de enda jag har plats med just nu tyvärr. Lutar även åt optiwhite.

2 eller 3 borrade hål ?

Bygger bänken själv i trä med 45x95 reglar och mdf. Denna är påbörjad.

Belysning - Inte bestämt mig riktigt än.

Skummare - Bubble magus nac6

Returpump - förslag ?

IKEA's bestå ben, någon aning om vad dessa klarar i vikt ? Dom finns ju även i ställbara.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80143217/

Detta är ju en början. Får se till så det blir mer. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har pratat med Eric som äger fish-street och är just den ledande "försäljaren" inom key led.. han skickade mig rätt mycket bevis osv på att key led är bättre än tex maxspect armaturerna..och det säger nog för mig efter som jag själv har och kör maxspect och tycker dom är otroligt bra. Så ska själv köra key led nano 75 w till mitt blenny !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har pratat med Eric som äger fish-street och är just den ledande "försäljaren" inom key led.. han skickade mig rätt mycket bevis osv på att key led är bättre än tex maxspect armaturerna..och det säger nog för mig efter som jag själv har och kör maxspect och tycker dom är otroligt bra. Så ska själv köra key led nano 75 w till mitt blenny !

Tack för infon. Låter ju helt klart bra. :) Det lär bli den då känns det som. Tittade även lite på mazzara, men är ganska osäker på den, läste att det ramlat ner i karet för någon osv..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När "bevisen" kommer från återförsäljare så brukar jag ta det hela med en nypa salt, men är det något du kan dela med dig av i en separat tråd kanske Micke? Lite nyfiken blir man ju. :)

Jo jag brukar också det, men nu kom det ju från en återförsäljare som säljer både key och maxspect som dessutom vill bli av med sina sista maxspect efter som dom inte är "aktuella" längre , så jag tolkade det lite mer tro värdigt då

Det va mest det här med lumen och kvalité skillnaden på led till led, och cree och inte , osv. Och några bilder på kar där där det va test odlat med samma förutsättningar förutom ljuset då, men kan nog ordna det när jag sitter vid dator :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av Majki01
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag brukar också det, men nu kom det ju från en återförsäljare som säljer både key och maxspect som dessutom vill bli av med sina sista maxspect efter som dom inte är "aktuella" längre , så jag tolkade det lite mer tro värdigt då

Det va mest det här med lumen och kvalité skillnaden på led till led, och cree och inte , osv. Och några bilder på kar där där det va test odlat med samma förutsättningar förutom ljuset då, men kan nog ordna det när jag sitter vid dator :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Låter ju helt klart bättre. Samma att rekommendera en billigare variant brukar ju inte alltid vara det som görs.. Har du någon koll på styrningen till key ledarna ? Något liknande som maxspect ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Där va fler styrmöjligheter på key,

Lite svårare att ställa in, men ja fler möjligheter sa han :)

Han tog exempel då jag valde mellan maxspect 60 och key nano ,

Maxspect startar alla led samtidigt.

På key kunde jag på nano välja olika tid punkt för olika sorter blå och vit för sig, samt "night mode".

Den skillnaden på dom små tyder ju på att det i alla fall är lika bra i dom större ramperna som maxspect

Plus att på key kan jag ändra dom vita mot blå och osv .. Utan problem,

Alltså köpa fler blåa till key byta ut på armaturen mot vita utan några problem med spänning osv. Och inga styr problem, då key säljer led i "brickor" man bytar ut och då "vet" key "datorn" att där sitter blåa på den platsen istället för vita

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...