boegmunk Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Hej på er, Jag har för några dagar sen startat upp ett litet clownhotell. Detta är min första erfarenhet av salt och jag är redan på jakt efter större kar Till min fråga, vad är en lämplig städpatrull till mitt kar? Jag tänker ett par erimiter och 3-4 snäckor samt en putsarräka. Tänker jag rätt då eller behövs det mer/ mindre städare? Tack på förhand
hanst Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Jag har fem eremiter, fem nassariussnäckor samt en turbo i mitt lilla kar och de gör ett kanonjobb. Har du ingen fisk dom behöver putsas så ser jag inget behov av en putsarräka. Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
Lasse Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Skaffa dig gärna olika arter av eremiter och snäckor, de brukar föredra olika matsedlar. 5 plus 5 kan nog vara en bra investering.MVH Lasse
boegmunk Postat 10 januari 2012 Författare Postat 10 januari 2012 Hej, Tack för era svar! Ska genast åka och köpa levande enligt era tips. Mina levande stenar är använda sedan tidigare och har en del skit på sig. Sen tycker jag att det flyter omkring en hel del partiklar i vattnet. Kommer man märka stor skillnad efter städpatrullen börjat arbeta?
Rekommenderade inlägg