mika Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Hur får ni det och funka ?Jag tar lika delar men får det inte o sitta !?Tacksam för hjälp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Precis som du gör, lika delar blandar ordentligt, smetar på trycker på plats låter det vara någon timme, sen går det inte att rubba . Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Det gäller att knåda ordentligt och rätt så länge... massan ska kännas lite varm och smidig när den är redo att användas.Sen finns det bättre och sämre lim... och de ska helst vara rätt så färska också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Och att man inte tar för lite av snålhet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Det kan även vara så att det finns lite alger på stenen, skrubba först med tandborste. Övertygad om att Mika INTE snålar med limmet, han jobbar ju inte direkt på frälsningsarmen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mika Postat 12 januari 2012 Författare Dela Postat 12 januari 2012 Tackar för snabba svar Har knådat tills det blir lite varmt och smidigt men hmm vill inte sitta ordentligt iaf.men ska prova och skrubba lite med en tandborste som Rickard skriver, det har jag ju inte gjort.Snål har jag nog inte varit tro mig, min första burk och har redan gjort av med 2,5 pkt lim Och Rickard..stämmer att någon frällsis är jag inte inte för att det är något fel på dom som e det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 Ska helst vara torrt oxå o sedan ska det bara tryckas till, ända problemet jag haft är när det ska fästas på lutningar osv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 12 januari 2012 Dela Postat 12 januari 2012 rör du det när du satt dit det så förlorar det sin kraft också, man ska bara sätta dit och sen låta det stelna, pillar man med det lossnar det. Vilket lim är det du kör? D&D? Jag provade limma koraller med Reefbond, är som en sorts "flytspackel" som jag knådade med vatten, det funkade kanon bra, skulle vilja prova typ Ardex A45 eller va de heter, men är lite osäker på om det är värt det om det nu skulle innehålla massa skit är det inte så skoj om man tjänat dom lilla pengarna på lite koralllim. Kan rekommendera Reefbond om du ska limma mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.