Gå till innehåll

Något äter upp mina små rörmaskar


Drago

Rekommenderade inlägg

Hej!

Den senaste veckan har en hel del små rörmaskar försvunnit från vissa platser i akvariet. På andra platser är beståndet oförändrat vilket får mig att tro att något äter upp rörmaskarna. Där de färsvunnit på glaset (baksidan där jag väljer att inte skrapa bort dem) kan man se att någonting delvis brutit upp röret och tagit masken. Det är små rörmaskar vi pratar om, de lite större har lämnats ifred. Nedan följer en lista på nya invånare som skulle kunna vara skyldiga:

1) Två Eviota Pellucida (Guld neon pygmégoby) som har funnits i karet i 10 dagar.

2) En Lysmata amboinensis (Putsarräka) sedan 1 vecka.

3) En liten svartmuskig Asterina-sjöstjärna (har en del vanliga vita sen tidigare).

Så vad tror ni, vad eller vem är skyldig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara de två små gobierna. Förmodligen räkan som är boven.....Har en liten sten på ca: 4x8 cm med några skivor, några spagettimaskar och till nyligen runt 50 små rörmaskar i olika färger. Nu finns en rörmask kvar. Segt, man uppskattar det lilla i ett nano.

Tack för snabbt svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...