Gå till innehåll

Surisar... ?


Rohme

Rekommenderade inlägg

Jag har två mjukisar som för det mesta surar.... men ibland slämmar de av sig och slår ut.

post-6247-14468924249433_thumb.jpg

post-6247-14468924249624_thumb.jpg

Resten av mina koraller verkar strortrivas (se min tråd/signatur).

Båda två står på botten med bra ljus.... och i relativt strömt vatten (inte i direkta strömmen från streamern men i "returen". Har tyvärr ingen idé om vad det är för koraller och vad för behov de har... :smiley22: ...och är tacksam för hjälp!

Oj... under tiden jag skrev detta så släppte min Fungia ifrån sig minst 3 moln med brun gegga (trådliknande) och drog ihop sig ordentligt....

post-6247-14468924250473_thumb.jpg

Är detta normalt?? ...något sätt att göra sig av med avfall? ...den har visat tecken på att bara må jättebra sedan den kom för en vecka sedan.... nu verkar den pumpa upp sig igen.

post-6247-14468924249317_thumb.jpg

post-6247-14468924249516_thumb.jpg

post-6247-14468924250567_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj... under tiden jag skrev detta så släppte min Fungia ifrån sig minst 3 moln med brun gegga (trådliknande) och drog ihop sig ordentligt...

Ang Fungian så har den redan pumpat upp sig igen, men kanterna är fortfarande ihopdragna...

post-6247-14468924250733_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På toa måste vi alla gå någongång ;) hade det varit vitt hade den puffat ett bra tag och då är det säd :)

Mjukisar gör så ibland när det "ömsar" tror det har med att de antingen blitt irriterade på skinnet eller att de helt enkelt växer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt normalt av mjukisar att ömsa skin för att bli av med alger och annan påväxt.Så inget att oroa sig för.

Jo den biten har jag fått med mig, men skulle du påstå att det är normalt att de inte slår ut över 90% av tiden också? På mig verkar det som om de två (i orginalinlägget) inte trivs speciellt bra... och frågan är i så fall varför? Vill de ha mera/mindre direkt ljus? Vill de ha det mera/mindre strömt? Hur vill de ha det ganska enkelt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...