Tobbe-jycken Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Här kommer en första bild på mitt akvarium från i tisdags natt när jag fick ls levererad hem =)Jag tror att jag behöver lite mer sten innan de blir bra. Citera
Hanssanden Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Hej, Välkommen till SVG kul med en till med Boyu 60 är det med lysrör eller MH lampan?Har själv ett på tråden Sandéns JAD 128lSer fint ut med scapen.Mvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tobbe-jycken Postat 19 januari 2012 Författare Postat 19 januari 2012 De är lysrör 2x24w med blåt och vit ljus. Har läst din tråd. Citera
Tobbe-jycken Postat 28 januari 2012 Författare Postat 28 januari 2012 Har bestelt 5 kg ls till och 2 turbosnäckor får dom levererade på tisdag natt=) är dock lite besviken på den första levandestenen de verkar inte vara så mycket liv med i stenen=( Citera
Tobbe-jycken Postat 1 februari 2012 Författare Postat 1 februari 2012 Lite nya bilder på akvariet nu har jag fått i 5 kg ls till + några snäckor och en räka. Citera
Tobbe-jycken Postat 2 februari 2012 Författare Postat 2 februari 2012 Nu är räkan död men jag är inte förvånad den såg inte så pigg ut när jag fick hem den. Citera
Majki01 Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Nu är räkan död men jag är inte förvånad den såg inte så pigg ut när jag fick hem den.Hur koppade du in den ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tobbe-jycken Postat 2 februari 2012 Författare Postat 2 februari 2012 Hur koppade du in den ? Sent from my iPhone using TapatalkTre koppar vatten med ca två minuters intervall. Citera
Majki01 Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Tre koppar vatten med ca två minuters intervall.Oj det va snabbt, brukar gå minst 30 minuter beroende på djur. Jag fyller en spruta= 60 ml sprutar i var 10/15 minut / Micke Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Hanssanden Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Jag kopplade in mina pepparmints räkor på 1,5hMvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tobbe-jycken Postat 2 februari 2012 Författare Postat 2 februari 2012 Jag vet att det var alldeles för snabbt men 01:30 på natten och en räka som inte mådde bra i leverans påsen så fick det bli så.Jag behövde sova lite innan klockan ringde vid 5 tiden. Citera
Majki01 Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Jag vet att det var alldeles för snabbt men 01:30 på natten och en räka som inte mådde bra i leverans påsen så fick det bli så.Jag behövde sova lite innan klockan ringde vid 5 tiden.Men där har du nog orsaken till dödsorsaken tyvärr / Micke Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tobbe-jycken Postat 2 februari 2012 Författare Postat 2 februari 2012 Det är möjligt att de var därför den dog. Citera
Hanssanden Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Här är en länk du kan läsa om räkor och hur man koppar in dem:)Glömde den förra gången.http://www.oceanakvarium.se/?category=pages/ryggradslost&page=rakorMvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Fluval_Robban Postat 2 februari 2012 Postat 2 februari 2012 Mitt Boyu HS-60 HQI kommer imorgon:) Tack vare din tråd Hans nu är jag snart själv fast i denna värld:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.