Gå till innehåll

Första Invånaren


Guest HK_Akvarie

Rekommenderade inlägg

Guest HK_Akvarie

hej.. min första invånare verkar trivar mycket bra i akvariet hittils..

hade ingen blackmolly att testa med så det fick bli en av mina amanoräkor, den har simmat runt sedan i måndags o jag trodde att den hade dött eftersom jag inte har sett skymten av den förrän nu, o den verkar trivas, vet också att dom e ganska så känsliga med nitriten, har haft ett par som dött i mina sötkar.

men iallafall nu så funderar jag på vad jag ska skaffa för djur till karet.. hade tänkt börja med sniglar, eremiter, o kanske nån blennid eller dyligt. har hörtatt det finns små "städ-team" man kan köpa från saltbutiker ibland men vet inte vart. någon som har tips på butiker som e hyfsat billiga eller nätbutiker som man kan skicka efter från ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Levande djur är svårt att skicka på vintern. Kolla med Rookie (PM) han kanske kan ha litet kvar. Du kan ju alltid kolla med Herkules i Göteborg. Det är väl kanske ingen riktig saltbutik men billiga på det lilla salt som finns inne. Sedan har du ju Marinakvariet och Ciklidleken i trakten som har bättre urval.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...