Gå till innehåll

Hjälp! Revhummer dödat min Centropyge loricula


Beavaa

Rekommenderade inlägg

Tja Jag är väldigt ny i saltvatten hobbyn köpte ett red sea 130 Liters av en kompis som tappat intresset! I karet så fick ja 2 clownfiskar 2 st Frökenfriskar och en Enoplometopus debelius RevHummer . Karet va väldigt smutsigt och behövde mkt jobb.

post-6350-14468924309261_thumb.jpg

Efter att ja rengjort alla stenarna och med mkt jobb mkt vattenbyte .. De första ja gjorde va att handla mig massa massa Städisar och lite koraller =) handla 10 st Eremitkräftor 10 turbo sniglar 10 st andra sniglar och 2 st sjöstjärnor . Så idag ser de ut såhär

post-6350-14468924309817_thumb.jpg

Nu till mitt problem! Efter att ja fått rätt på alla alger och städpatrullen har städar i nån månad nu så va de äntligen tags att köpa fiskar =) Åkte till Zoogiganten och hitta Centropyge loricula blev att ja köpte den nu i fredags =) Allting gick jätte bra och funkat super bra tills idag när ja kom hem efter jobb .. Då hitta ja min Centropyge loricula så här :

post-6350-14468924310014_thumb.jpg

Och jag blev inte så glad ^^ Hitta den vid min revhummer. Ja har haft Karet nu nån månad och aldrig haft problem med hummern innan . Och ja ska handla fler fiskar men vågar inte de ifall hummern tänkt äta upp allt :P

Min tanke är att ta bort hummern för ja litar inte på den just nu ^^

post-6350-14468924309604_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tycker de är konstigt . loriculan verkade trivas bra och allt såg bra ut . Hummern har en grotta på baksidan av karet som han alltid ligger i. idag hitta ja han där framme och tugga på loriculan och han e aldrig frammer och snokar annars.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte vara så snabb att döma hummern. Visst kan den ha dödat din loricula men det kan ju även vara så att loriculan dött och hummern kalasar på den döda kroppen och inte hade något med döden att göra.

Ja visst kan de vara så . Men tycker de har gått bra och verkar inte vara något fel på loriculan och hummern ligger alltid i en grotta på baksidan av karet. men idag hitta ja den på framsidan och hade loriculan vid sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...