Gå till innehåll

Vilken storlek på Salifer Phosphate skopa?


herrGreen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Mitt begagnade Salifert Ammonium test saknar skopa, men jag antar att det är samma storlek som dom andra Saliferten, frågan är vilken?

Är det någon som har ett Salifert Ammonium test som kan kolla vilken storlek skopan har (om den matchar kankse nitrit eller nitrat?)

Det vore fantastiskt!

Tack!

/ Leon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Mitt begagnade Salifert Ammonium test saknar skopa, men jag antar att det är samma storlek som dom andra Saliferten, frågan är vilken?

Är det någon som har ett Salifert Ammonium test som kan kolla vilken storlek skopan har (om den matchar kankse nitrit eller nitrat?)

Det vore fantastiskt!

Tack!

/ Leon

Har du ett ammoniumtest där man ska använda skopa? I det test jag har så använder ett flytande medel och till den finns en ml spruta. Du kanske har ett äldre test som använder sig utav pulver för att få en reaktion istället?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du harett äldre test så kan det ju va så att salifert har förnyat det testet sedan det inköptes. Brukar vara så att företagen förnyar vattentesterna ibland för att de hittar antingen billigare eller effektivare lösningar. Det finns en tråd här på forumet där det finns bifogade filer från simontorp där man har gett ut instruktioner på svenska, för ibland så är det bara tyska instruktioner och inte ens engelska i packeten. Iaf där står det på nitrattestet i den svenska beskrivningen att man ska ta en liten sked och hälla i ett pulver. Ja blev lite förvirrad då det var en vätska jag hade och inte pulver, så efter att ha översatt lite tyska så var det fyra droppar av den flytande vätska jag hade. Så, de ändrar ibland, och det är som sagt atntagligen pga ekonomiska lösningar och effektivitet eller de två kombinerade :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...