Mazi Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Hur ska en uppsamlingskopp se ut ?? Jag fattar inte riktigt hur det går till Citera
vahagn Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Uppsamlingskopp till vad?! Skummare? Det är koppen som sitter ovanpå skummaren, dit luftbubblorna för med sig partiklar som på så sätt "skummas" bort och rinner i koppen.Är det nåt annat du menar så får du förklara lite mer. Citera
Mazi Postat 7 mars 2005 Författare Postat 7 mars 2005 oki men jag undrar hur det går till för att bubblorna kommer dit.Alltså är vattennivån samma i skummmaren som i akvariet ? borde intebubblorna rinna ner när man lyfter upp den ?? Citera
Linnex Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Min skummare (vet f_n vad den heter) skall del av skummaren vara ovanför vattenytan.Pump pumpar in och sedan har jag reglerbart för utsläpp så att jag styr nivån i skummaren.I skummaren blir det precis som ett skumbad och skummet stiger till toppen där det sitter ett uppsamlingskärl. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.