Fluval_Robban Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Frågar en fråga åt en vän som också är intresserad av ett JAD (BOYU) 128L, själv har jag skaffat det med 150W MH lampa men min polare är sugen på det andra med lysrör och i det sitter det 2x24W, är inte det lite i underkant på 100L? om man räknar bort sumpdelen, fungerar kanske för fiskar men inte koraller sen då??? Citera
freguz Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Riktmärke är ju 1w/liter, och många kör på mer än så... (jag har 4*24 T5 i mitt 45l)Beror på vad man ska ha, fiskar och mjukkoraller är inga problem, vissa LPS kanske kan funka en bit upp i karet, SPS går nog helt bort. Citera
Kulin Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Jag bytte ganska snabbt ut mitt mot leds. Skillnaden i tillväxt och färger är enorm. Funkar för fisk. Men inte mycket mer Citera
Fluval_Robban Postat 7 februari 2012 Författare Postat 7 februari 2012 Fick han nått att fundera på lutar nog åt MH då.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.