Fluval_Robban Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Såg att Boyu (JAD) har släppt det senaste HS-60 i serien med LED och lite auto kontroll system hehe:)Nu heter det HS-62 LED Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Äntligen LED, nån som förstår om det är bra led ljus? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Vart hittade du info om det? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 8 februari 2012 Författare Dela Postat 8 februari 2012 På deras hemsida efter mycket klickande för dom har en jävla massa saker hehe:)http://www.boyuaquarium.com/en_index.asp Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Jag hittar inget... Skulle vara roligt om man kunde få någon info om belysningen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Här är sidan om själva modellen 62http://www.boyuaquarium.com/En_ArticleShow.asp?ArticleID=1599En av världens sämsta informationssidor över ett akvarium månne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Är inte Boyu samma som JBL i staterna? Isfhttp://www.jbjlighting.com/prod-28g-nano-led.html//Danielj Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 (ändrat) Är inte Boyu samma som JBL i staterna? Isfhttp://www.jbjlighting.com/prod-28g-nano-led.html//DanieljGrymt detektivarbete, JBJ verkar vara samma, 3 olika namn världen över, coolt...SPECIFICATIONS:[TABLE][TR][TD]MODEL #[/TD][TD]MT-603-LED[/TD][TD=width: 104]MT-601-LED[/TD][/TR][TR][TD]NAME[/TD][TD]INTERMEDIATE[/TD][TD]PROFESSIONAL[/TD][/TR][TR][TD]TANK VOLUME[/TD][TD]28G[/TD][TD]28G[/TD][/TR][TR][TD]TANK DIMS[/TD][TD]18" x 22" x 22"[/TD][TD]18" x 22" x 22"[/TD][/TR][TR][TD]OPTIONAL STAND[/TD][TD]18" x 22" x 32"[/TD][TD]18" x 22" x 32"[/TD][/TR][TR][TD]ACCELA PUMPS[/TD][TD]2 x 266 gph/16watt[/TD][TD]2 x 266 gph/16watt[/TD][/TR][TR][TD]DAYLIGHT[/TD][TD]25 x 1WATT/14K[/TD][TD]25W x 3W/14k[/TD][/TR][TR][TD]DAYLIGHT CURRENT[/TD][TD]350mA[/TD][TD]700mA[/TD][/TR][TR][TD]MOON LIGHTS[/TD][TD]4 x 0.5WATT/456nm[/TD][TD]2 x 1WATT/456nm[/TD][/TR][TR][TD]MOONLIGHT CURRENT[/TD][TD]60mA[/TD][TD]350mA[/TD][/TR][TR][TD]DAWN/DUSK[/TD][TD]N/A[/TD][TD]4 x 3WATT/466nm[/TD][/TR][TR][TD]DAWN/DUSK CURRENT[/TD][TD]N/A[/TD][TD]700mA[/TD][/TR][TR][TD]TOTAL WATTS[/TD][TD]27 WATTS[/TD][TD]89 WATTS[/TD][/TR][TR][TD]CORAL TYPE[/TD][TD]LOW-MED LIGHT[/TD][TD]MED-HIGH LIGHT[/TD][/TR][TR][TD]COOLING FANS[/TD][TD]2 x 3000 RPM[/TD][TD]4 x 3000 RPM[/TD][/TR][TR][TD]THERMALLY PROTECTED[/TD][TD]YES[/TD][TD]YES[/TD][/TR][TR][TD]GLASS THICKNESS[/TD][TD]6mm[/TD][TD]6mm[/TD][/TR][TR][TD]WARRANTY[/TD][TD]1 YEAR[/TD][TD]1 YEAR[/TD][/TR][/TABLE] Ändrat 8 februari 2012 av freguz klistra in html funkar inte bra... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Nja om det är samma så misstänker jag 4 namn.Boyu-Jad-JBL och D-D.Det är roligt med namn ibland //Danielj Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Nja om det är samma så misstänker jag 4 namn.Boyu-Jad-JBL och D-D.Det är roligt med namn ibland //DanieljGah -ger uppMen det är väl JBJ och inte JBL? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Är verkligen JBJ och Boyu 128L samma? Jag tvivlar, har ni några konkreta belägg för dettta? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Är verkligen JBJ och Boyu 128L samma? Jag tvivlar, har ni några konkreta belägg för dettta?nepp. inga belägg men något slumrande minne om Boyu i usa heter något annat!//Danielj Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Tyvärr tror jag inte att det är samma. Karen har olika mått, olika volym, olika utrustning, olika möbler. Jag ser faktiskt ingenting som pekar på att det skulle vara samma produkt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Då fortsätter jakten D-D ser ut som JBJ! Om det är samma vet jag inte.Men då kan det vara D-D = JBJJAD = Boyu//Danielj Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 8 februari 2012 Författare Dela Postat 8 februari 2012 Tyvärr tror jag inte att det är samma. Karen har olika mått, olika volym, olika utrustning, olika möbler. Jag ser faktiskt ingenting som pekar på att det skulle vara samma produkt.Det finns tre olika versioner av möbeln hehe: en fyrkantig med heltäckande skåp (det har jag), ett halvskåp med halvrunda framkanter, och ett med dubbeldörrarHar varit i kontakt med Boyu och det är samma akvarium världen över men det säljs i uppsjö av olika beteckningar, märkning av el beroende på land och elnät och dessutom en uppsjö av olika utrustning (upp till återförsäljaren)Dessutom är många återförsäljare oerhört dåliga på att skriva ut fakta om produkten och framförallt korrekt fakta! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg