Gå till innehåll

Setup sump JAD 128L???


Fluval_Robban

Rekommenderade inlägg

Hej alla

Är på gång nu, har precis fått hem mitt nya kar:), JAD (Boyu) 128L HQI och undrar lite över setup:en i sumpen, som bilden nedan visar installationen som den är från fabrik, skulle vilja ha lite tips på om det är en bra setup, behöver jag verkligen ha allt?? tillägg av nått??? Hade tänkt att köra lite koraller och fiskar

Anledningen till frågorna är ju egentligen att jag inte vet om sakerna sitter i rätt ordning från början kanske bara istoppat mer eller mindre hehe:)

ec1201210241830c3.jpg

1. 150w Heater

2. Nitrate Processor

3. Filter Foam

4. WG-428 Protein Skimmer

5. Filter Media (Bio Balls and Ceramic Rings)

5. 1400 Litre per Hour Pump

6. 9w UV Submersible Steriliser

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja förlåt dålig bild hittade ingen bättre, det jag undrade var om det spelar någon större roll i vilket fack viss utrustning är placerad?

Hade en tanke om man ska använda filtmatta eller inte? dom flesta säger att det inte behövs i salt men saken är att den uppfyller ju också en annan funktion att skydda utrustningen etc pump från att skadas av ev större partiklar typ sandkorn eller liknande

Frågan är också då om skummaren ex skulle kunna skadas av att inte ha en filtermatta framför sig??

på bilden:

fack 1: nitratfilter och doppvärmare

fack 2: skummaren

fack 3: valfritt med filtermaterial (har tänkt att köra biobollar + kol/fosfat remover)

fack 4: returpump och UV-C

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...