Fluval_Robban Postat 11 februari 2012 Dela Postat 11 februari 2012 Hej allaÄr på gång nu, har precis fått hem mitt nya kar:), JAD (Boyu) 128L HQI och undrar lite över setup:en i sumpen, som bilden nedan visar installationen som den är från fabrik, skulle vilja ha lite tips på om det är en bra setup, behöver jag verkligen ha allt?? tillägg av nått??? Hade tänkt att köra lite koraller och fiskarAnledningen till frågorna är ju egentligen att jag inte vet om sakerna sitter i rätt ordning från början kanske bara istoppat mer eller mindre hehe:)1. 150w Heater2. Nitrate Processor3. Filter Foam4. WG-428 Protein Skimmer5. Filter Media (Bio Balls and Ceramic Rings)5. 1400 Litre per Hour Pump6. 9w UV Submersible Steriliser Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rohme Postat 11 februari 2012 Dela Postat 11 februari 2012 Omöjligt att se något på den pyttebilden och klickar man på den kommer man till skrotsiten forumbilder... Värdelöst. Kan du inte ladda upp orginalbilden istället?Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 22 februari 2012 Författare Dela Postat 22 februari 2012 Ja förlåt dålig bild hittade ingen bättre, det jag undrade var om det spelar någon större roll i vilket fack viss utrustning är placerad?Hade en tanke om man ska använda filtmatta eller inte? dom flesta säger att det inte behövs i salt men saken är att den uppfyller ju också en annan funktion att skydda utrustningen etc pump från att skadas av ev större partiklar typ sandkorn eller liknandeFrågan är också då om skummaren ex skulle kunna skadas av att inte ha en filtermatta framför sig??på bilden:fack 1: nitratfilter och doppvärmarefack 2: skummarenfack 3: valfritt med filtermaterial (har tänkt att köra biobollar + kol/fosfat remover)fack 4: returpump och UV-C Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.