Gå till innehåll

eldräka


LasseH

Rekommenderade inlägg

jag har inget bra svar, men ungefär samma fråga, jag har en kirurg ett par Clowner samt att jag har(hade) en dvärgkejsare samt en blennid tillsammans med ett par putsarräkor samt en bandkorall räka och hittade ena putsarräkan slaktad. och i mitt fall börjar jag misstänka bandkorallräkan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga min eld räka blev uppäten av någon invånare har bara småfiskar är det någon som har varit med om det har en palletkirurg,en sandvändare+ en liten havsabbore svarta prickar 2 clowner

Är den en mirakel fisk / abbore du menar? De kan vara sugna på räkor och småfisk ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet finns det inga fiskar som äter putsarräkor,så tipset är:

1: den har självdött och sedan blivit uppäten

2:du har en mantisräka i karet

3:räkan har bytt skal

Du har rätt den hade bytt skal !!!!! gör dom det ofta !!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

om ni med bandkorallräka menar S.hispidus,så tror jag inte ett skvatt på att den skulle vara skyldig.

Jag har två hisp,4debelius och amboniensis i ett 225 liters kar,och dom enda som gnabbas lite om dom kommer för nära varann är två av debeliusarna.

om nu inte dina räkor dött av annat ,så har du förmodligen en mantisräka ellet nån elak krabba som du inte sett än,som röjer på nätterna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...