Gå till innehåll

Planerar Salt, Red Sea Max 250


ulfsa

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag har ett litet sötvattensakvarium idag men fått upp ögonen för och planerar att köpa ett saltvattensakvarium.

Jag har sett ett kar som heter Red Sea Max 250 och undrar om någon har någon erfarenhet av detta och om man

redan innan man driftsätter det borde byta ut någon del som är tex är underdimensionerad eller liknande.

Tack på förhand,

Ulf

PS. Fascineras av alla fina akvarium ni lägger ut bilder på. DS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte haft RSM 250, men jag har haft 2 stycken RSM 130 akvarium som är liknande fast mindre, de är bra nybörjarkar som funkar att köra med orginal grejerna.

En bok som ofta rekommenderas för nybörjare är denna http://www.pwss.se/product.php?productid=3065&cat=537&page=1

Jag har inte läst den utgåvan själv utan när jag började så fanns en tidigare utgåva som jag läste. Men den ska tydligen vara bra och lite mer uppdaterade än den gamla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu inte låst dig vid 250L så titta även på JAD (BOYU) 128L kompletta saltkar, finns med både HQI och Lysrör, stor prisskillnad jämfört med RSM 130L:) Har ett själv numera och det är riktigt nice, polaren har ett RSM 130L och kan inte direkt säga att det skulle vara bättre på nått sätt om man tar hänsyn till prisskillnaden!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Nu är RSM 250 karet äntligen beställt - ska hämtas i veckan -dans Kan inte vänta - kommer nog återkomma med en del frågor.

Reversed Osmos inköpt och RODI-tillverkningen pågår för fullt!! Salt & Sand plus några tester även de inhandlade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi bytte ut skummaren då den inte "gjorde jobbet" samt genererade värme i ett akvarium som inte behöver mer av den varan. Cirkulationspumpen tyckte vi behövdes för att komplettera dom befintliga.

Hej & Tack!

Bytte ni ut pga att de var utslitna eller pga att de inte gjorde ett tillräckligt bra jobb?

mvh,

Ulf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...